دين وفطرت
رستوران در ماه رمضان

رستوران در ماه رمضان

سؤال: پدرم رستورانی خرید که من در آن مدیریت کنم. اما من قبل از فعال کردن آن می خواهم برخی ابهامات موجود را حل کنم. سؤال من این است که آیا در ماه مبارک رمضان فعال بودن برخی رستوران، ساندویچی و سایر اماکن غذافروشی اشکال دارد؟ پولی که در این ایام کسب می شود حلال است؟

جواب: در ماه مبارک رمضان هر مسلمان مکلف باید  روزه بگیرد. مریض یا مسافر می توانند روزه نگیرند. علاوه بر آن بچه ها، کهن سالان، غیر مسلمین هم هستند که روزه نمی گیرند. برای استفاده این افراد نیاز به اماکن غذا فروشی وجود دارد. و در فعال بودن آن در ماه رمضان هم از این لحاظ مشکلی ندارد. آن چه که برای روزه دارممنوع می باشد، خوردن و آشامیدن است. کسی را به زور وادار کردن برای روزه گرفتن، ملامت کردن افراد به خاطر ترک روزه یا صاحب رستوران برای فعال بودن سالن غذا خوری … وظیفه روزه دار نیست. لذا معاشی که چنین اماکن در رمضان کسب می کنند، حرام نمی باشد.

علاوه برآن در موقع افطار احساس نیاز به چنین اماکن بیشتر می شود.

خوشحال شدیم که افراد مثل شما بین خوانندگان سایت ما پیدا می شوند که چنین دغدغه ای دارند. ما آرزومندیم که در فعالیت رستوران تان موفق باشید.

نظریه ها

  • خوشحالم از اینکه همیشه وظیفه را مشخص و خطکشی شده به همراه استدلال برای خوانندگان مشخص میکنید.

  • Paste

    با سلام.بنده به علت کاری که دارم  قادر به روزه گرفتن نیستم.به خاطر دور بودن خانه به رستوران اطراف شهر رفتم.در همین حال ماموران انتظامی  به داخل رستوران امده و من را دستگیر کردن.ایا بنده باید مجازات شوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید