دين وفطرت
هم جنس گرایی

هم جنس گرایی

هم جنس گرایی

هم جنس گرایی (هم جنس باز) به کسی گفته می شود که با هم جنس خود رابطه جنسی داشته باشد. به رابطه مرد با مرد لواط (گِی) و به رابطه زن با زن لزبین گفته می شود.

وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ أَسَاؤُوا بِمَا عَمِلُوا وَيَجْزِيَ الَّذِينَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَى الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى

 و آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است خداوند راست، تا سرانجام بد كرداران را بر وفق كار و كردارشان جزا دهد و نيكوكاران را به پاداش نيكو [/بهشت‏] جزا دهد همانها كه از گناهان كبيره و "اقسام فحشا"  ، جز صغيره، دوري مي‏كنند، آمرزش پروردگار تو گسترده است، او نسبت به شما از همه آگاهتر است، از آن هنگام كه شما را از زمين آفريد، و در آن موقع كه به صورت جنينهائي در شكم مادرانتان بوديد، پس خودستائي نكنيد چرا كه او پرهيزگاران را بهتر مي‏شناسد. (سوره نجم 53/31-32)

کلمه ای که اقسام فحشا ترجمه شده، "الْفَوَاحِشَ" می باشد. در عربی جمع به حد اقل سه تا گفته می شود. در قرآن زنا و رابطۀ مرد با مرد فوحوش می باشد. و رابطۀ سوم رابطه زن با زن می باشد یعنی لزبین.

1.  لواط

در قرآن لواط به عنوان کاری ناپسند عنوان شده است. و ین کار نا پسند اولین بار در بین قوم لوط بود. خداوند متعال چنین می فرماید:

وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّن الْعَالَمِينَ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ وَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلاَّ أَن قَالُواْ أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ

 و لوط را [به پيامبرى فرستاديم‏] كه به قومش مى‏گفت آيا عمل ناشايستى را كه پيش از شما هيچ‏كس از جهانيان مرتكب نشده است، مرتكب مى‏شويد؟ شما از روى شهوت، با مردان، به جاى زنان مى‏آميزيد، آرى شما قومى تجاوزكار هستيد و پاسخ قوم او جز اين نبود كه مى‏گفتند آنان را از شهرتان برانيد كه مردمانى منزه‏طلب هستند (سوره اعراف 7/80-82)

فَجَعَلْنَا عَالِيَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ حِجَارَةً مِّن سِجِّيلٍ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتٍ لِّلْمُتَوَسِّمِينَ

سپس (شهر و آبادي آنها را زير و رو كرديم) بالاي آنرا پائين قرار داديم و باراني از سنگ بر آنها فرو ريختيم. در اين (سرگذشت عبرت انگيز) نشانه‏هائي است براي هوشياران. (سوره حجر 15/74/75)

گناهی که قوم لوط مرتکب شد سبب شد که بارانی از سنگ بر سرشان فرو بریزد. چون حضرت لوط قدرت این را نداشت که آنهارا مجازات کند، خداوند متعال جزا ی آنها را داده و گدازه های آتشفشان را از آشمان بر سر آنها فرو ریخته و آنها را در زیر آنها گدازه ها گذاشت.

2.  لزبین

به راطبۀ جنسی زن با زن لزبین گفته می شود. این آیه بنا به ساختارش هم با زنا هم به لزبین اشاره دارد. از بعد لزبین گری به آیه نگاه کنیم متوجه می شویم که آن هم فوحوش محسوب می شود.

وَاللاَّتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَآئِكُمْ فَاسْتَشْهِدُواْ عَلَيْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنكُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّىَ يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِيلًا

 و كساني از زنان شما كه مرتكب زنا شوند، چهار نفر از مسلمانان را بعنوان شاهد بر آنها بطلبيد! اگر گواهي دادند، آنان ( زنان) را در خانه‏ها(ي خود) نگاه داريد تا مرگشان فرا رسد؛ يا اينكه خداوند، راهي براي آنها قرار دهد. (سوره نساء 4/15)

زن حضرت لوط هم بر اثر  سنگ ریزه مرده بود. این نشان دهندۀ این است که در بین زنان هم رابطۀ هم جنس بازی وجود داشته است. در آیه بالا خداوند جزای این کار را حبس ابد خانگی کرده و در آیۀ 2 سوره نور، جزای زنا را 100 ضربه شلاق بیان کرد. چون لزین بودن جرمی مانند زنا می باشد، جزای آن هم هماند زنا است. در این مورد پیامبر (ص) چنین می فرمایند:

السحاق بین النساء زنا بینهن

هم جنس گرایی بین زنان زنا است.

در مورد این حدیث نظرات مختلفی راجع به صحیح و ضعیف بودنش وجود دارد. اما از نظر مطاببقت با آیه، اگر از نظر سند صحیح نباشد هم از نظر معنا با قرآن تطابق دارد.

 

 

 

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید