دين وفطرت
چرا مسلمانان این همه مشکلات را دارند؟

چرا مسلمانان این همه مشکلات را دارند؟

چرا مسلمانان این همه مشکلات را دارند؟

یک عبارتی که در عالم غربی امروزه زیاد به گوش می خورد این است:

هر مسلمانی تروریست نیست، اما هر تروریست یک مسلمان است(!؟)

تعالیم قرآن کریم تجاوز به حقوق فردی و اجتماعی را مطلقا حرام شمرده و تمام مبانی تروریسم در دین اسلام از گناهان کبیره می باشد. رسیدن به هدف با استفاده از وسایل نامشروع در اسلام ناجایز است. با این حال چرا امروزه مشاهده می شود که افرادی که خود را مسلمان نامیده اند، علیه یک عده دیگر که آن دسته هم خود را متعلق به دین اسلام می دانند، جنگ می کنند و این دو (یا چند گروه اسلامی) یک دیگر را می کشند و دردآورترین چیزی که در این میان وجود دارد، هر کدام فریاد "الله اکبر!" سر می دهند. هزاران زن و بچه و افراد مستضعف این وسط قربانی این بی بند و باری می شوند. جالب که این افراد جنگجو ادعا هم دارند که مجاهد در راه خدا هستند و می پندارند بهشت در انتظار آنهاست.  به پایگاه ما هم سؤالات مرتبط به حوادث اخیر می آید و کاربران از ما می پرسند که چه وظیفه در قبال اتفاقاتی که می افتد، باید داشته باشند.  در پاسخ به سؤال آنها و همچنین برای علت یابی حوادث ما می گوییم:

دولت، مانند اداره است. ادارات دین ندارند، انسان هست که صاحب دین می باشد. دولت نماز نمی خواند، روزه نمی گیرد و نگرانی قیامت را ندارد. ارگانهای دیگر مشابه دولت هم نباید دینی باشد.

دنیای بیرونی انسان باید مانند دنیای درونش آزاد باشد. در این شرایط به شخصیت واقعی خود پی می برد.

رابطه دولت با هموطنانش نباید بر اساس باور، دین و اید ئولوژی باشد؛ بلکه باید براساس عدالت باشد.

وظیفۀ اصلی دولت، برقراری عدالت و امنیت داخلی و خارجی می باشد. و نباید حقوق و آزادی هموطنان را پایمال کند. دولتی که با زور باورهای خود را به جامعه تحمیل کند، به میکروبی می ماند که وقتی وارد بدن شد در آنجا قوی می شود و بعد بدن را بیمار کرده و از پای در می آورد. امروز که می بینیم افرادی با ادعای برپا حکومت اسلامی دارند "جهاد(؟)" می کنند، در اصل اشتباه می کنند، چون دین و دولت نباید با هم در اختلاط باشد. دولت مانند خورشید می ماند. همانطور که خورشید بدون در نظر گرفتن دین و نژاد و رنگ همه جا را گرم و روشن می کند و در یک فاصله نسبت به همه می تابد، دولت هم باید به هموطنانش یک جور رفتار کرده و به اعتقادات هر کس احترام بگذارد. این تعلیم قرآن کریم است که می فرماید "لا اکراه فی الدین"

اما پاسخ این که چرا مسلمانان هی دچار جنگ می شوند و غرق مشکلات هستند، خود قرآن کریم به ما می فرماید:

قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ* َكَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَهُوَ الْحَقُّ قُل لَّسْتُ عَلَيْكُم بِوَكِيلٍ [1]

بگو او تواناست كه از بالاى سرتان يا از زير پاهايتان عذابى بر شما بفرستد يا شما را گروه گروه به هم اندازد [و دچار تفرقه سازد] و عذاب بعضى از شما را به بعضى [ديگر] بچشاند بنگر چگونه آيات [خود] را گوناگون بيان مى‏كنيم باشد كه آنان بفهمند* و قوم تو آن [=قرآن] را دروغ شمردند در حالى كه آن بر حق است بگو من بر شما نگهبان نيستم

چه آیاتی گویا! بله،  تا وقتی که قرآن کریم تکذیب می شود (امروزه تکذیب قرآن

به شکل غیر مستقیم انجام می شود، وقتی گفته می شود که برای فهمیدن آن

نیازمند به حدیث است، در حالی که خود قرآن خود را مفصل و کامل می نامد)

این بلا ها از طرف خداوند بر سر مسلمانان خواهد آمد.

 

 

      

 

 

 


[1] انعام 65 و 66؛

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید