دين وفطرت
کسی که میگوید “قران برای من کافی نیست” کافر می باشد؟

کسی که میگوید “قران برای من کافی نیست” کافر می باشد؟

در عهد رسول الله (ص) کسانی وجود داشت که بگویند قران برای ما کافی نیست؟

آیا کسی که اینطور بگوید کافر می شود؟

پاسخ:

کسی  با ادعای این افکار "من موافق با کلام الله نیستم" می گوید. خدای متعال در قران کریم در باره آنان اینچنین می فرماید:

   ("آيا همين اندازه براى آنها كافى نيست كه ما اين كتاب آسمانى را بر تو نازل كرديم كه پيوسته بر آنها تلاوت مى‏شود» (أَ وَ لَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ يُتْلى‏ عَلَيْهِمْ).
آنها تقاضاى معجزات جسمانى مى‏كنند، در حالى كه قرآن برترين معجزه معنوى است. معجزه‏اى جاويدان، كه شب و روز آياتش بر آنها خوانده مى‏شود.
و در پايان آيه براى تأكيد و توضيح بيشتر مى‏گويد: "در اين كتاب آسمانى هم رحمت بزرگى نهفته است و هم تذكر گويايى، براى كسانى كه ايمان مى‏آورند" (إِنَّ فِي ذلِكَ لَرَحْمَةً وَ ذِكْرى‏ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ).
آرى! قرآن هم رحمت است و هم وسيله يادآورى، اما براى گروه با ايمان براى آنها كه درهاى قلب خود را به روى حقيقت گشوده‏اند (عنکبوت 51)

در آِیه دیگر هم می فرماید:

وَ أَنِ احْکُمْ بَيْنَهُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ وَ احْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوکَ عَنْ بَعْضِ ما أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْکَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّما يُريدُ اللَّهُ أَنْ يُصيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَ إِنَّ کَثيراً مِنَ النَّاسِ لَفاسِقُونَ

و ( تو را وحی کردیم به ) اینکه در میان آنان طبق آنچه خدا نازل کرده داوری کن ، و از هوس های آنها پیروی مکن و از آنان بر حذر باش که مبادا تو را از برخی از آنچه خدا به سوی تو نازل نموده منحرف سازند. پس اگر ( از داوری تو ) روی گردانند بدان که خدا اراده کرده آنها را به کیفر برخی از گناهانشان گرفتار نماید ، و البته بسیاری از مردم فاسق و خارج از طاعت خدایند  (مائده 49)

بله، برخی از مردم با قران کفایت نمی کنند آن چیزهای که ضد قران است از احادیث و روایات غیر صحیح می گیرند و این متاسفانه  در نتیجه آنان را به ضلالت می برد و لیکن خودشان در علم این نیستند. 

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید