دين وفطرت
تحریم همجنس‌بازی

تحریم همجنس‌بازی

 

انسان گل سرسبد موجودات هستی و برترین مخلوق خدا بر صفحه‌ی گیتی است؛ اشرف المخلوقات بودن انسان گرو در انسانیت او است که باید انسان در حیطه‌ی قوانین دین مقدس اسلام و حدود آن‌ زندگانی را سپری نماید. در مجموعه‌ی قوانین شرعی یک سری حدود و اعمال ناکردنی وجود دارد که انسان نباید گِرد آنها برود؛ چنانکه خداوند متعال می‌فرماید: ﴿تِلْكَ حُدُودُ اللهِ فَلَا تَعْتَدُوهَا﴾ [بقره: ۲۲۹]؛ این‌ها حدود (دستورات) الهی هستند، به (حریم) آن‌ها تجاوز نکنید.

انسان باید مرزهای الهی را پاسداری کند تا به کمال عبودیت الهی مشرف گردد؛ چنانکه پیامبر خدا صلى الله علیه وسلم فرمودند: «اتَّقِ الْمَحَارِمَ تَكُنْ أَعْبَدَ النَّاسِ»؛ از محرمات پرهیز بکن تا عابدترین خلق خدا قرار گیری.

یکی از مرزهای الهی و خطوط قرمز، ”لواطت“ است. لواطت؛ یعنی آمیزش جنسی از مقعد، چه با همسر چه به صورت بچه‌بازی و چه با مرد و زن بیگانه باشد، از بدترین گناهان است که لعنت و نفرین خداوندی را در پی دارد؛ از این رو انسان لوطی از الطاف و رحمات خداوندی به دور است؛ بلکه همواره تا زمانی که لوطی مرتکب این عمل زشت و ننگین است، در معرض خشم و غضب خداوندی قرار دارد.

اکنون از منظر قرآن، حدیث، عقل سلیم و علم پزشکی به حکم و پیامد‌های لواطت می‌پردازیم.

شناعت لواطت/ همجنس‌بازی از منظر قرآن

از آنجایی که خداوند متعال حکیم و علیم است و نسبت به امور بندگانش آگاه است و خیر و شر آنان را از خودشان بهتر می‌داند، برای اطفای قوه‌ی شهوانی بشر و تولید نسل آنان، استفاده از فرج همسر را مشروع قرار داده است؛ چنانکه او تعالیٰ می‌فرماید: ﴿نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ﴾ [بقره: ۲۲۳]؛ زنانتان کشتزار شمایند، پس به هر شیوه‌ای که خواستید (از راه فطری و طبیعی) به کشتزار خود وارد شوید.

نکته‌ا‌ی که در این آیه‌ی مبارکه قابل ملاحظه است اینکه خداوند فرمود: به کشتزار خود وارد شوید و مسلّم است که محل کِشت، فرج است نه دُبر که محل مدفوع است.

قرآن مجید در سوره‌های اعراف، هود، حجر، انبیاء، نمل و عنکبوت اشاره‌هایی به وضع قوم لوط و گناه بسیار زشت آنها دارد، گرچه عمل قوم لوط همجنس‌گرایی با مرد است ولی احکام قرآن خاص در یک مورد نیستند؛ بلکه عبرت و اعتبار با معانی است نه با الفاظ؛ لذا لواطت با زن شنیع‌تر از لواطت با پسران است؛ چون‌که در زن محل مشروعی وجود دارد که با وجود آن فرد مرتکب این عمل زشت می‌شود.

آیاتی که در مورد قوم لوط نازل شدند تعبیر هر مورد با مورد دیگر متفاوت است و در حقیقت هر یک از این تعبیر‌ها به یکی از ابعاد شوم این عمل ننگین اشاره دارد. این عمل زشت با عنوان‌های اسراف، خبیث، فسق، تجاوز، جهل و قطع سبیل مطرح شده است. در سوره‌ی اعراف [آیه‌ی ۸۱] آمده است که حضرت لوط علیه السلام به آنان می‌گوید: ﴿بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ﴾؛ بلکه شما قومی زیاده رو (تجاوزگر) هستید.

خداوند متعال در جایی دیگر می‌فرماید: ﴿وَنَجَّیْنَاهُ مِنَ الْقَرْیَةِ الَّتِی كَانَتْ تَعْمَلُ الْخَبَائِثَ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَاسِقِینَ﴾  [انبیاء: ۷۴]؛ و او را از آن آبادی که همواره (مردمش کارهای) پلید انجام می‌دادند، نجات دادیم؛ [چرا] که آنان گروهی بدکار و نافرمان بودند.

در جایی دیگر، لوط علیه السلام به آنها می‌گوید: ﴿بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ﴾ [شعراء: ۱۶۶]؛ بلکه شما قومی تجاوزگرید!

در سوره ی نمل [آیه‌ی ۵۵] آمده است: ﴿بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ﴾؛ بلکه شما قومی هستید که نادانی می‌کنید.

در سوره ی عنکبوت [آیه‌ی ۲۸] از زبان حضرت لوط علیه السلام چنین آمده است: ﴿أَئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَتَقْطَعُونَ السَّبِیلَ﴾؛ آیا واقعاً شما به سراغ مردان می‌روید و راه (تداوم نسل انسان) را قطع می‌کنید؟

لواطت با همسر از دیدگاه حدیث

در آینه‌ی احادیث نبوی وعیدهای سخت و شدیدی در مورد هم‌جنس گرایی بیان شده است که اکنون به بیان چندی از احادیث گهربار پیامبر اکرم صلى الله علیه وسلم می‌پردازیم.

۱- از خزیمه بن ثابت رضی الله عنه روایت است: مردی از رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم درباره‌ی مجامعت با زنان از عقب پرسید، یا اینکه گفت آیا شوهر می‌تواند با زنش از راه عقب نزدیکی کند؟ پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «آری حلال و جائز است.» چون آن شخص آهنگ رفتن نمود، پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم دستور دادند که وی را فراخوانید، سپس رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «چه گفتی؟ آیا منظورت این بود که در کدام سمت (عقب یا جلو) مجامعت نماید؟ اگر مقصودت این بود که در پشت قرار گرفته و از طریق معمول (فرج) مجامعت نماید، درست است، ولی اگر بخواهد در پشت قرار گرفته و از راه عقب لواطت نماید، درست نیست؛ همانا خداوند از بیان حق شرم نمی‌کند: با زنان از راه عقب نزدیکی و لواط نکنید.»

۲- رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «خداوند به فردی که با همسرش از راه عقب نزدیکی و لواط می‌نماید، به لطف نظر نمی‌نماید.»

۳- رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فرمودند: «مَلْعُونٌ مَن أَتَیٰ امْرَأَتَهُ فِی دُبُرِهَا»؛ ملعون و بدور باد از رحمت خداوندی، کسی که با زن خود لواطت کند.

۴- رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «کسی که با زنی که عادت ماهانه را سپری می‌کند، مجامعت نماید و یا اینکه از راه عقب با او نزدیکی و لواط نماید و یا اینکه نزد کاهن و جادوگر رفته او را تصدیق نماید، همانا او به آنچه که بر محمّد – صلی الله علیه وآله وسلم – نازل شده، کفر ورزیده است.»

همجنس گرایی در نظر عقل سلیم

همجنس گرایی از نظر عقل سلیم عملی خلاف کرامت و فطرت انسانی است و زشتی و شناعت این عمل، از نظر هر عاقلی روشن است. این عمل شنیع در بین هیچ حیوانی دیده نمی‌شود و انسانی که مرتکب این‌گونه اعمال می‌شود، حقیقتاً گمراه‌تر و بدتر از حیوانات است؛ چنانکه الله متعال می‌فرماید: ﴿اُولٰئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولٰئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ﴾ [اعراف: ۱۷۹]؛ اینان همانند چارپایانند حتى گمراه‏تر از آنهایند، اینان خود غافلانند.

خداوند انسان‌های غافل را جای دیگر چنین معرفی می‌کند: ﴿إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذینَ لَا یَعْقِلُونَ﴾ [انفال: ٢٢]؛ بدترین جانوران در نزد خدا این كران و لالان هستند كه در نمى‌‏یابند.

هر عاقلی می‌داند که با این عمل، ادامه‌ی نسل بشر دچار مشکل می‌شود. مرد و زن با داشتن خصوصیات روحی متفاوت وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، نواقص و ضعف‌های یکدیگر را جبران می‌کنند.

لواطت/ همجنس‌بازی و علم پزشکی

هیچ پزشکی رابطه جنسی از راه مقعد را توصیه نمی‌کند و مسلّماً هیچ نظریه‌ای مبنی بر سالم و بی‌ضرر بودن این رابطه‌ی جنسی ارائه نگردیده است. بر عکس، این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده است؛ به طوری که در نواحی مقعد رشته‌های عصبی زیادی پراکنده شده‌اند که بسیار آسیب‌پذیر و حساس‌اند و حتیٰ علم پزشکی این عملکرد را سرطان‌زا توصیف می‌کند؛ چنانکه سرطان سلول سنگفرشی از انواع سرطان‌های پوستی است که در مخاط انتهای مقعد تظاهر پیدا می‌کند و در سنین بالا و جوانانی که زگیل مقعدی و فعالیت جنسی زیادی دارند، دیده می‌شود. علائم آن خارش دور مقعدی سوزش یا خونریزی است. سرطان لنفوم، گرفتاری لنفوم در ناحیه مقعد نادر است و اگر دیده شد بیشتر در همجنس‌بازها و لواطت مشاهده شده و با علائم تب و توده‌های اطراف مقعدی بروز می‌کند.

کوتاه سخن اینکه:

لواطت، عوارض و پیامدهایی را در بر دارد که به صورت اختصار به ذکر آنها بسنده می‌کنیم: «هم‌جنس‌گرایی بر خلاف طبیعتی است که خداوند برای زن و مرد قرار داده است و مخالفت با این ساختمان فطری و طبیعی، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد و اگر مردان و زنان، همجنس‌گرا شوند، نسل بشر قطع می‌گردد و تدبیر زندگی اجتماعی به فساد می‌گراید و دنیا به ویرانی روی می‌آورد. در همجنس‌گرایی حق‌کُشی زن است و با آن حق زن پایمال می‌شود؛ چون زن هم نیاز به ارضای شهوت دارد.»

می‌باید مسلمان در زندگی روزمره‌ی خود آموزه‌های شریعت را مراعات نموده و حدود الهی را هتک حرمت نکند که خشم و غضب الهی را در پی دارد؛ می‌زیبد مسلمان را که در پرتو تعالیم حیات‌بخش اسلام گامزن باشد تا به سعادت ابدی نایل آید.

 

عبدالوحید عمرزهی

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید