دين وفطرت
آیا قران کریم نیاز به تفسیر دارد؟

آیا قران کریم نیاز به تفسیر دارد؟

 

سلام  علیکم. خسته نباشید.

یکی از استادها در سخنرانی خود فرمود که قران کریم نیاز به تفسیر دارد و بدون تفسیر نمی توان کتاب مقدس را درک کرد.  فکر جناب عالی چیست؟

علیکم السلام.

عرض کنم خدمتتان که  قرآن کتابی قابل فهم است و به زبان عربی روشن بیان شده و یادآور به فطریات و عقلیات است و با بیان موعظه گونه و نصیحت وار و با وعده و وعید به هدایت آدمیان همت گمارده، هیچ شکی نیست.
قرآن کتاب معما نیست که فقط معما شناسان بتوانند آن را بفهمند و کتاب تخصصی علمی هم نیست که عموم مردم و غیر متخصصان با مراجعه مستقیم به او هیچ بهره ای نگیرند و جز مراجعه به اهل تخصص برای فهم آن راهی نداشته باشند.
قرآن برای هدایت عموم مردم نازل شده و عموم مردم می توانند با مراجعه مستقیم به آن ، از سفره گسترده معارفش بهره گیرند و به بسیاری از پیام های هدایتی اش آگاه شوند و این گونه نیست که بهره عموم فقط تلاوت آیات و ثواب بردن باشد بدون این که با آیاتش ارتباط برقرار کرده و چیزی بفهمند.

ولی متاسفانه بعضی از مفسرین قران  کلام الله را طبق عقیده شان تفسیر کرده و سبب گمراهی مردم می شوند. و آنها در این ادعا هستند که بدون تفسیر آنان هیچ کس نمی تواند قران را درک کرد. البته اکنون جوانان روشنفکر زیاد هستند و  می توانند باطل و  حق را  تشخیص  نمایند.  

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید