دين وفطرت
در باره روایت اختلاف امتی رحمة ,در اختلاف امت من رحمت هست

در باره روایت اختلاف امتی رحمة ,در اختلاف امت من رحمت هست

 ” با عرض سلام وادب کار بران وبسایت دین وفطرت نظر شما در باره روایت ” اختلاف امتی رحمة ,در اختلف امت من  رحمت هست” چه میباشد.؟

وعلیکم السلام همجنان سلام گرم وصمیمانه خویشرا برای شما نیز تقدیم مینما ئیم به خاطر صحت این روایت اولتر از همه   در باره اختلاف به قران کریم    رجوع بکنیم خداوند در قرآن کریم اختلاف را مذموم دانسته وانرا نکوهش می کند و چنین میفرماید  

: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» (آل عمران: ۱۰۳) «و همگی به ریسمان الله (= قرآن و اسلام) چنگ زنید و پراکنده نشوید».

و می فرماید: «وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ» (انفال: ۴۶) «و الله و پیامبرش را اطاعت کنید و با همدیگر نزاع نکنید که سست شوید».

و می فرماید: «وَ لا تَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکینَ * مِنَ الَّذینَ فَرَّقُوا دینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً کُلُّ حِزْبٍ بِما لَدَیْهِمْ فَرِحُونَ» (روم: ۳۱-۳۲) «به سوی او باز گردید و از او بترسید و نماز را بر پا دارید و از مشرکان نباشید. از کسانی‌که دین خود را پاره پاره کردند و فرقه فرقه شدند و هر گروهی به آنچه نزد خود دارند، خوشحالند».

خداوند متعال به ما روش صحیح پایان دادن به اختلاف و نزاع را آموخته است آنجا که می فرماید: «فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی‏ شَیْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَی اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً» (نساء: ۵۹) «ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! الله را اطاعت کنید و پیامبر را اطاعت کنید و صاحبان

امرتان را (اطاعت کنید) و اگر در چیزی اختلاف کردید، آن را به الله و پیامبر باز گردانید؛ اگر به الله و روز قیامت ایمان دارید، این بهتر و خوش فرجام‌تراست وقتیکه در قرآن کریم خداوند جل جلاله بندگانش را از اخلاف بر حذر میدارد پس پیا مبر چطور در اختلاف امت من رحمت هست فرموده میتواند».

نظریه ها

  • خیلی با منطق من هم به این حدیث هیچ معنی داده نمیتوانستم در اختلاف کجایش رحمت شده میتواند

  • تشکر از هم فکریتان خداوند برای همه مسلمانان در اطراف قران کریم اتحاد ویک پار چه گیرا نصیب بکند

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید