دين وفطرت
آیا حضرت عیسی (ع) در باره حضرت محمد (ص)  بشارت داده است؟

آیا حضرت عیسی (ع) در باره حضرت محمد (ص) بشارت داده است؟

مسیحییان می گویند که در انجیل اصلا به آمدن حضرت محمد (ص) هیچ اشاره ای وجود ندارد. ولی ما شنیدم و از کتابها خواندیم که نام حضرت رسول خدا در انجیل ذکر شده است. لطفا در این باره توضیح دهید.

پاسخ:

ابتدا به قران مراجعه کنیم.  چون  آیات متعددى از قرآن کریم، سخن از بشارت پیامبران قبلی نسبت به ظهور حضرت محمد (ص) به میان آمده است. حتى در تواریخ معروف آمده است که مهاجرت یهود از مناطق شامات و فلسطین به نزدیک  مکه و مدینه و استقرار در آن جا، به خاطر بشاراتى بود که درباره ظهوراین پیامبر در کتب خود دیده بودند.

 قران کریم در باره بشارت حضرت عیسی (ع) به آمدن حضرت رسول خدا می فرماید:

وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُبِينٌ

و هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت اى فرزندان اسرائيل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى ‏كنم و به فرستاده‏ اى كه پس از من مى ‏آيد و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلايل روشن آورد گفتند اين سحرى آشكار است (صف 6)

چنانچه در بالا ذکر کردیم  مسیحیان نیز اعتقاد دارند که حضرت عیسی بشارت به آمدن کسی را داده است، چون در فصل 14 آیه 16 می  گوید: من از پدر (خدا)  می خواهم که به شما فارقلیط دیگر فرستند. همچنین در در آیه 26 گوید: “او هر چیز را به شما خواهد آموخت آنچه من برای شما گفتم به یاد شما خواهد آورد”.

در آیه 30 گوید: “الان پیش از آن که واقع شود برای شما گفتم تا وقتی واقع شود ایمان آرید”

در باب 15 آیه 26 گوید: “او درباره من شهادت می دهد و شما نیز شهادت می دهید برای آن که از نخست با من بودید”

در باب (16: 7) گوید: “اگر من نروم فارقلیط نمی آید”

این عبارت دلالت دارد که حضرت عیسی در باره پیامبر بعدی را به جماعت بشارت داده وبرای آمادگی آنها توصیه های زیادی داده است. و می فرماید شما امت من سخنان مرا فراموش می کنید و “فارقلیط” به یاد شما می آورد؛ چون آنها کلام آن حضرت را فراموش نکرده بودند، اما چون مدت ها گذشت و عقاید بت پرستان با کلام حضرت مسیح (ع) آمیخته شد و سخنان آن حضرت را فراموش کردند، او را خدا و پسر خدا گفتند و به تثلیث قائل گشتند، خداوند فارقلیط یعنی حضرت محمد  (ص) را فرستاد تا کلام مسیح (ع) را به یاد آنها آورد که او بنده خدا بود.

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید