دين وفطرت
تحریف شدن کتاب های امتان گذشته را چگونه تثبیت کرده میتوانیم ؟

تحریف شدن کتاب های امتان گذشته را چگونه تثبیت کرده میتوانیم ؟

تحریف شدن کتاب های امتان گذشته را چگونه تثبیت کرده میتوانیم ؟
به خواطر درک معنی درست کلمه تحریف آیات را جع به تحریف را با دقت کامل باید تلاوت نمود چون کتاب های که از تحریف شدن آن بحث میکنیم همه اش کلام خداوند هست فلهذا در ین باره یگانه کسی که تحریف شدن ویا نشدن این کتاب هارا میداند همانا خداوند جل جلاله هست .
به تحریف شدن کتاب های امتان گذشته و غیر ممکن بودن امروز بحث از موجودت ا ین کتب ها به صفت یک کتاب دست نخورده باید از قرآن کریم دلیل آورده شود خصوصا آیت هایی دلیل آورده شود که از تحریف کلمه ها از طرف بنی اسرائیل بحث میکند همچنان اگر آیات راجع به تحریف کتب امت های گذشته بحث میکند با دقت کامل مطا لعه کرده شود خواهیم در یافت که در قرآن کریم از تحریف ونا پدید شدن متون نی، بل از تحریف کلمه ها ,تغییر و تبدیل از معانی کلمات بحث میکند یک آیه کریمه چنین هست :
فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَى خَائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ تر جمه : پس به [سزاى] پيمان شكستنشان لعنتشان كرديم و دلهايشان را سخت گردانيديم [به طورى كه] كلمات را از مواضع خود تحريف مى كنند و بخشى از آنچه را بدان اندرز داده شده بودند به فراموشى سپردند و تو همواره بر خيانتى از آنان آگاه مى ‏شوى مگر [شمارى] اندك از ايشان [كه خيانتكار نيستند] پس از آنان درگذر و چشم پوشى كن كه خدا نيكوكاران را دوست مى دارد( سوره مائده آیه 13)
درین آیه کریمه نقطه مهم که به آن توجه صورت گیرد معنی کلمه تحریف هست درین جا از کلمه تحریف تغیر وتبدیل قصد کرده نمیشود،  بلکه از کلمه تحریف درین آیه کریمه انتقال معنی کلمه از معنی اصلیش به معنی دیگر میباشد وبه این یک مثال خوبی خداوند جل جلاه در سوره نساء آیه 46 چنین میفرماید.
مِنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَيَقُولُونَ سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَاسْمَعْ غَيْرَ مُسْمَعٍ وَرَاعِنَا لَيًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعْنًا فِي الدِّينِ وَلَوْ أَنَّهُمْ قَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاسْمَعْ وَانْظُرْنَا لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ وَأَقْوَمَ وَلَكِنْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُونَ إِلَّا قَلِيلًا
ترجمه: بعضي از يهود، سخنان را از محل خود تحريف مي‏كنند؛ و (به جاي اينكه بگويند: «شنيديم و اطاعت كرديم)، مي‏گويند: «شنيديم و مخالفت كرديم و (نيز مي‏گويند:) بشنو! كه هرگز نشنوي! و (از روي تمسخر مي‏گويند:) راعنا ( ما را تحميق كن!) تا با زبان خود، حقايق را بگردانند و در آئين خدا، طعنه زنند ولي اگر آنها (به جاي اين همه لجاجت) مي‏گفتند: «شنيديم و اطاعت كرديم؛ و سخنان ما را بشنو و به ما مهلت ده (تا حقايق را درك كنيم»)، براي آنها بهتر، و با واقعيت سازگارتر بود. ولي خداوند، آنها را بخاطر كفرشان، از رحمت خود دور ساخته است؛ از اين رو جز عده كمي ايمان نمي‏آورند.
همچنان که از آیت روشن میگردد کلمه تحریف برای تغییر متن که در آن نوشته شده است بکار برده نمیشود بلکه تحریف برای کلماتی اسفاده میشود که آن کلمات را به خواطر بدست آوردن معانی مختلفی بکار برده میشود. از همین جهت در آیات کریمه از تحریف یهودیان قرا ن کریم را نیز بحث کرده  میشود.
أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ ترجمه :
آيا طمع داريد كه [اينان] به شما ايمان بياورند با آنكه گروهى از آنان سخنان خدا را مى شنيدند سپس آن را بعد از فهميدنش تحريف میکردند و خودشان هم مى‏ دانستند.( سوره بقره آیه 75. )
نسبت به آیه های فوق بنی اسرائیل قران کریم را گوش میکردند سپس معانی آیات را تحریف نمودند میکوشیدند مردم را با هدف ایجاد ادراک دروغین. به تصور غلط علیه قرآن وادارند . به همین ترتیب آنها تصور می کردند که رابطه تصدیق بین قرآن وتورات را از بین ببرند درین جا نیز فهمیده میشود که تحریف  نمودن تغییر دادن متن نیست ، بلکه کنج کاو ی نمودن چیزی گفته شده میباشد. وامروز نیز از روی ترجمه ها قرآن کریم به شدت به تحریف مواجه  شده اند چییز های که در متن قران کریم نیست اما در تر جمه ها موجود میباشد و فکر میکنی که گویا این چیز در متن موجود هست . وانسان ها وقتیکه این ترجمه هارا بخوانند فکر میکنند که این چیز در اصل قران کریم موجود هست . بعضا تر جمه ها آن قدر از اصل مغایر اند که متن آیت چیزی که بیان میکند اما ترجمه اش چیزی دیگر را بیان میکند بطور مثال : يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا : اى پيامبر به همسرانت و دخترانت و زنان مسلمان بگو كه روسريهاى خود را بر خود بپوشند، كه به اين وسيله محتمل‏ترست كه شناخته نشوند و رنجانده نشوند، و خداوند آمرزگار مهربان است‏ . (این ترجمه را یکتن از مترجمین ترکی به نام عبد المتین سارو خان,  نموده اند اما مترجمین فارسی بسیاری اش شناخته شوند ترجمه نموده هست) درین آیه کریمه کلمه (ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ , به این وسیله محتمل تر هست شناخته شود ) را به این وسیله محتمل تر هست شناخته نشوند ترجمه نموده اند . چیزی که قرآن تحریف میگوید این میباشد ، یعنی متن قرآن ویا وحی یک چیز میگوید اما بعضی مخا طبین وحی  البته این مخاطبین انسان های عادی  میباشد درین جا  انبیا قصد کرده نمیشود. آنرا به میل خودشان تغییر داده معنی آیت را یک شیوه دیگر میدهند.

فقط اهل کتاب درکتاب های دردست داشته شان معنی کلمه هارا آن چنان کنجکاو نموده اند که  نسبت به ترجمه های قران کریم تحریف هادر کتاب های امروزی اهل کتاب خیلی زیاد میباشد   فلهذا اگر شما بدست تان یک ترجمه تورات ویا  انجیل را گرفته شروع به مطالعه بکنید نباید این کتاب هارا از روی ترجمه هایش  انتقاد بکنید این کتاب هارا باید  از لسان اصلی شان مطالعه نمود

اگر بخواهیم جاهای محرف این کتب هارا تثبیت بکنیم بایداین کتاب هارا از روی لسان اصلی اش عبارت از لسان عبری میباشد یاد گرفته با یک گروپ متخصص در علم تورات نشسته انتقاد بکنیم کاری خیلی مناسبی خواهیم بود ونیز بر بالای متون اصلی این کتاب ها انجام دادن یک تحقیقات جامع لازم میباشد .
علاوه براین لازم بتذکر هست که قرآن کریم در کتاب های امروزی اهل کتاب از موجودیت بخش های بحث میکند که کلام الله یعنی وحی نمیباشد. مثال این سوره بقر آیه 102 میباشد. مضمون آیه کریمه چنین هست: و از آنچه شياطين در روزگار فرمانروايى سليمان مى‏خواندند، پيروى كردند و سليمان [به سحر نپرداخت و] كفر نورزيد، ولى شياطين كفرورزيدند آنان به مردم سحر مىیآموختند .
افطری های شایطین در باره حکمرانی حضرت سلیمان علیه الصلاة والسلام در تورات های که امروز در دست داریم نیز موجود میباشد . واقعه چنین هست .
ودر وقت پیری سلیمان واقع شد که زنانش دل اورا به پیروی خدایان غریب مایل ساختند، ودل او مثل دل پدرش داود با یهُوه ، خدایش کامل نبود. …..پادشان اول 11
این ومانند این افاده ها به این معنی نیست که کلام خداوند باشد ونیز برداشت این اشتباه هست ازروی این چنین افطرای ها که به سلیمان علیه السلام وارد شده از بین رفتن ویا تحریف شدن تورات را بالعموم بیان بکنیم قران کریم کتاب های گذشته را تصدیق میکند وتحریفات اهل کتاب ، وکتاب هایشان را نیز بیان میکند فلهذا اگر طبق ایات قرآن کریم عمل بکنیم ونیز قران کریم محور قرار داده کتاب های امت های گذشته گان را مطالعه بکنیم خواهیم فهمید که کدام آیات تحریف شده وکدام ایاتش تحریف نشده هست این مانند یک کیسه برنج هست با پرتاب تعدادی از سنگها به یک کیسه برنج، برنج ناپدید نخواهد شد چه چیز برنج هست چه چیز سنگ هر کس این را تشخیص کرده میتواندونیز غربال صحیح استفاده شود ممکن هست سنگ هارا از برنج جدانمود

تهیه کننده ودات یلماز به لسان ترکی
بر گردننده فیض الله فیاض

نظریه

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید