دين وفطرت
آیا خدای متعال فقط از بنی اسراییل  رسول فرستاده است؟

آیا خدای متعال فقط از بنی اسراییل رسول فرستاده است؟

یکی از پاپ ها در سخنرانی خود می گوید قران کتابی نیست که از جانب خدا نازل شده باشد و برای اثبات ادعای خود این گونه استدلال می کند:  “در قران آیه ای وجود دارد در این معنی که خدای متعال برای هر قوم رسول فرستاده است. ولی حقیقت این است که هیچ رسولی مبوث نگردیده مگر آن که از بنی اسراییل باشد. ادعای قران دروغ و دور از حقیقت است”. نظر جناب عالی در این باره چیست؟ آیا به این استدلال پاپ پاسخی داریم؟

در قران کریم این آیه هست: قبل از هر چیز به این آیه توجه کنیم: يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِمَّا كُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ ى اهل كتاب پيامبر ما به سوى شما آمده است كه بسيارى از چيزهايى از كتاب [آسمانى خود] را كه پوشيده مى‏ داشتيد براى شما بيان مى ‏كند و از بسيارى [خطاهاى شما] درمى‏ گذرد قطعا براى شما از جانب خدا روشنايى و كتابى روشنگر آمده است.

ببینید آن پاپ بدون دلیل موجه ادعا می نماید و حتی در استدلال خود تورات را هم نادیده می گیرد. اما اگر دقت کنید خواهند دید که تورات هم همان را می گوید که قرآن گفته: چون در تورات در باره رسالت حضرت ابراهیم و نوح و پیامبران دیگر سخن می گوید. آیا آنان نیز از بنی اسراییل بودند؟ بنی اسراییل از حضرت یعقوب آغاز می شود. آیا با توجه به استدلال پاپ پیامبران قبل از حضرت یعقوب، که از بنی اسراییل نبودند، رسول خدا نبودند؟ آشکارا است که پاپ دروغ می گوید و مثل همیشه حق را می پوشاند

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید