دين وفطرت
چرا اغلب درگیری ها، جنگ ها، خونریزی ها و کشت و کشتار  در کشورهای اسلامی رخ می دهد؟

چرا اغلب درگیری ها، جنگ ها، خونریزی ها و کشت و کشتار در کشورهای اسلامی رخ می دهد؟

 چرا کشورهای مسلمان این همه دچار آشوب هستند و چرا درگیری، جنگ و آشوب در این کشورها هیچ گاه به پایان نمی رسد؟

با آن که اسلام تنها دین واقعی و حقیقی  است، چرا اغلب درگیری ها، جنگ ها، خونریزی ها و کشت و کشتار  در کشورهای اسلامی رخ می دهد؟

پاسخ:

بزرگترین دلیل این می تواند باشد که مسلمانان به جای آن که تعلیمات قرآن کریم پای بند باشند ترجیح نخستشان فرقه و مذهبی است که به آن وابسته هستند و نام آن را دین خدا گذاشته اند و بدین طریق از تعلیمات اصلی قرآن دور می شوند. برخی از مسلمانان فقط به این اکتفا می کنند که بگویند ” ما مسلمانیم” گویا با گفتن این جمله تمام وظایف دینی خود را انجام شده تلقی می کنند، و دیگر لزومی نمی بینند که از کتاب خدا پیروی کنند. هر کدام برای خود عقایدی موهوم و خرافات ساخته و به عنوان دین معرفی گردیده اند و گمان می کنند که این همان دستورات قران است و خودشان را مسلمان حقیقی و مذهب و فرقه ی خود را عین اسلام معرفی می کنند. علاوه براین، آن دسته از مردم را که همانند آنها نمی اندیشند کافر فرض کرده و خون آنها را مباح دانسته و با آنها می جنگند.  در حقیقت جنگ ها میان این مذاهب و فرقه ها در جریان است.  یکی خود را سنی و دیگری شیعه می نامد. آن چه در پس پرده مسبب اصلی این همه جنگ و خونریزی است همان تعصبات مذهبی است. نباید فراموش کرد که آنان که از کتاب خدا تبعیت می کنند خدا آنان را هدایت کرده و آن دسته که از تعلیمات کتاب خدا پیروی نمی کنند راهی را که برگزیده اند آنها را به هلاکت خواهد برد. صرف این که بگوییم ما مسلمان هستیم و کتاب ما قرآن است و قرآن کامل ترین کتاب الهی است، این امر فی نفسه هیچ مشکلی را حلّ نمی کند. بلکه باید به آموزه های قرآن و دین علم پیدا کنند و به آن خود عمل کنند.

قران کریم  در مورد می فرماید:

قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

فرموديم جملگى از آن فرود آييد پس اگر از جانب من شما را هدايتى رسد آنان كه هدايتم را پيروى كنند بر ايشان بيمى نيست و غمگين نخواهند شد (بقره 38)

همانطور که می دانید، پس از آنکه رهبران فرستاده شده درگذشتند،  مردم به راهی که رسول نشان داده بود صادق نمانده اند و در بین خود برای بدست آوردن منصب جنگ کردند.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید