دين وفطرت
آیا پدر و مادر متوفیم را در آن دنیا خواهم دید؟

آیا پدر و مادر متوفیم را در آن دنیا خواهم دید؟

آیا پدر و مادر متوفیم را در آن دنیا خواهم دید؟
جواب:
باید گفت که بله، ديدار با بستگان و اقوام و ديگر اموات انسان در آخرت میسر است. انسان با اذن خدای متعال می تواند پدر و مادر خود و فرزندانش ملاقات کند و فرقی نمی کند در کجا ( در دوزخ یا بهشت) باشند. در این باره در قران کریم آیات زیادی وجود دارد. یکی از آن آیات اینچنین است:
قَالَ قَائِلٌ مِنْهُمْ إِنِّي كَانَ لِي قَرِينٌ. يَقُولُ أَإِنَّكَ لَمِنَ الْمُصَدِّقِينَ. أَإِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَإِنَّا لَمَدِينُونَ. قَالَ هَلْ أَنْتُمْ مُطَّلِعُونَ. فَاطَّلَعَ فَرَآهُ فِي سَوَاءِ الْجَحِيمِ. قَالَ تَاللَّهِ إِنْ كِدْتَ لَتُرْدِينِ. وَلَوْلَا نِعْمَةُ رَبِّي لَكُنْتُ مِنَ الْمُحْضَرِينَ.
گوينده‏ اى از آنان مى‏ گويد راستى من [در دنيا] همنشينى داشتم. [كه به من] مى گفت آيا واقعا تو از باوردارندگانى. آيا وقتى مرديم و خاك و [مشتى] استخوان شديم آيا واقعا جزا مى‏ يابيم. [مؤمن] مى ‏پرسد آيا شما اطلاع داريد [كجاست] . پس اطلاع حاصل مى ‏كند و او را در ميان آتش مى ‏بيند. [و] مى‏ گويد به خدا سوگند چيزى نمانده بود كه تو مرا به هلاكت اندازى. و اگر رحمت پروردگارم نبود هرآينه من [نيز] از احضارشدگان بودم (صافات 51-57)
بايد گفت هم از نظر عقلي و هم با مداقه در آيات و روايات اين مطلب به دست مي‌آيد که کسی که به جنت وارد شده است هر چه می خواهد با اذن خدا به او عطا می شود همچین می تواند در باره بستگانش کسب اطلاع کند.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید