دين وفطرت
سوالي در باره همجنسگرایی و زنا

سوالي در باره همجنسگرایی و زنا

سلام علیکم اساتید گرامی.

 آیه ۵ و ۶ و ۷ سوره مومنون در مورد جلوگیری از چه گناهانی نازل شده است؟ آیا فقط مربوط به زنا است و یا سه گناه مشابه دیگر “زنا و لواط و نزدیکی با حیوانات” را نیز شامل می شود؟ لطفا با توضیح پاسخ بدید. پیشاپیش مراتب سپاس خود را اعلام می دارم.

و علیکم السلام.

در آیاتی که  اشاره نمودید خدای متعال می فرماید:

وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ. إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ. فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ.

“و كسانى كه پاكدامنند. مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‏ اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست. پس هر كه فراتر از اين جويد آنان از حد درگذرندگانند “

در این سه آیه ملاحظه می‌کنیم که حفظ فروج همان طوری که شما اشاره کردید انواع نزدیکی های غیر مشروع را در بر می گیرد.

ولی آیه های ۱۵ و ۱۶ سوره ی نسا مربوط به نزدیکی های غیر مشروع مانند همجنسگرایی است.

وَاللَّاتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِنْ نِسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِنْكُمْ فَإِنْ شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّى يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلًا. وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنْكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِنْ تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ تَوَّابًا رَحِيمًا

“و از زنان شما كسانى كه مرتكب زنا مى ‏شوند چهار تن از ميان خود [مسلمانان] بر آنان گواه گيريد پس اگر شهادت دادند آنان [=زنان] را در خانه ‏ها نگاه داريد تا مرگشان فرا رسد يا خدا راهى براى آنان قرار دهد

و از ميان شما آن دو تن را كه مرتكب زشتكارى مى ‏شوند آزارشان دهيد پس اگر توبه كردند و درستكار شدند از آنان صرفنظر كنيد زيرا خداوند توبه‏ پذير مهربان است”

زنا را كه خداى تعالى حرام كرده و در حرمتش آيات بسيارى در سوره هاى فرقان و اسراء و نور و ممتحنه و سوره های دیگر مورد تأكيد شديد قرار گرفته و مرتكب این فعل مذمت شده است.  در قرآن کریم علاوه بر آیاتی که به‌ طور خاص درباره‌ی زنا سخن می‌گوید، آیات فراوانی وجود دارد که همجنسگرایی را نیز مذمت می نماید.  به به همین منظور، لازم است آیات زیر، که در مورد حرمت همجنسگرایی و از زمره گناهان کبیره بودنش است، مورد بررسی و مداقه قرار گیرند:

أئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (النّمل 55(

آیا شما به جاى زنان از روى شهوت با مردها در مى ‏آمیزید [نه] بلكه شما مردمى جهالت‏پیشه‏اید”

إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ» (الأعراف، 81(

“همانا شما از روى شهوت به جاى زنان با مردان مى‏آمیزید، (نه تنها در این امر متجاوز از فطرتید) بلكه شما (در هر كارى) گروهى اسرافكارید.”

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید