دين وفطرت
مجازات کسانی که محضر پیامبر گستاخی می کنند چیست؟

مجازات کسانی که محضر پیامبر گستاخی می کنند چیست؟

 جناب استاد! ممکن است بفرمایید از دیدگاه اسلام مجازات کسانی که محضر پیامبر گستاخی می کنند چیست؟

مستند ارشاد می فرماید

جواب:

متاسفانه بسیاری از مذهب پرستان مدعی هستند  کسی که به پیامبر و یا به خدای متعال توهین کند یا ناسزا بگوید حکمش مرگ است مگر آن که توبه کند تا از حکم اعدام رهایی یابد.

خوب، بیایید با دقت به این موضوع بنگریم:  اگر به هر کسی بگوییم که یا باید توبه کنی و یا بعد از سه روز تو اعدام خواهی شد، آیا به آن شخص اعدام را انتخاب خواهد کردیا توبه را؟  البته خواهد گفت که “من توبه کردم، مرا نکشید” ولی آیا توبه در چنین شرایطی صادقانه است؟ آیا توبه ای که از ترس شمشیر انجام می شود توبه  ی صادقانه است؟

بنابر این، پیدا است چنین حکمی کاملاْ اشتباه است و احادیث معلوم که در باره صحت این حکم وجود دارد احادیث جعلی هستند. مگر در زمان حضرت پیامبر کم بودند کسانی که به او توهین می کردند؟ آیا پیامبر (ص) پاسخ آنها را با مرگ می داد؟  البته قران کریم بر حرام بودن آزار و اذیت پیامبر (ص) تأکید دارند.  اما نمی گوید که کسانی را که این کار را انجام می دهند باید اعدام شوند.

«.. وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ»

 (توبه 61)«.. و آن‌ها که رسول خدا را آزار می‌دهند، عذاب دردناکی دارند.»

همچنین در آیه ۵۷ سوره احزاب می‌خوانیم:

«إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِینًا»

«آن‌ها که خدا و پیامبرش را آزار می‌دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته و برای آن‌ها عذاب خوارکننده‌ای آماده کرده است.

مجازات چنین اشخاص با قانون و حکومت نیست بلکه عذابشان نزد خدای متعال هست.  ما با این چنین احکامی هیچ گاه موفق نخواهیم شد که مشکلات خود و دین را حل کنیم.

افزون بر این، کسی که (نعوذ بالله) نسبت به  خدا و پیامبر ناسزا می گوید مجازاتش در دست انسان نیست ، چون قرآن کریم در مورد این مساله می فرماید:

أُولَئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ. خَالِدِينَ فِيهَا لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنْظَرُونَ. إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ.

آنان سزايشان اين است كه لعنت‏ خدا و فرشتگان و مردم همگى برايشان است. در آن [لعنت] جاودانه بمانند نه عذاب از ايشان كاسته گردد و نه مهلت‏ يابند . مگر كسانى كه پس از آن توبه كردند و درستگارى [پيشه] نمودند كه خداوند آمرزنده مهربان است  (آل عمران 87)

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید