دين وفطرت
آیا حضرت داوود موسیقی دان بود؟

آیا حضرت داوود موسیقی دان بود؟

آیا حضرت داوود موسیقی دان بود؟ قران کریم در این باره چه می فرماید؟

 

قران کریم در باره زندگی شخصی پیامبران اطلاعی نمی دهد. برای اطلاعی بیشتر لازم است به کتابهای آسمانی قبلی مراجعه گردد. تورات یکی از این کتب است. تورات در باره حضرت داوود می فرماید که حضرت داوود در ابتدای جوانی شبانی کرده و به خاطر شجاعت، دانایی و صدای خوبی که داشت شهرت یافت.

در قرآن، در آیه 15 تا 20 سوره “ص”، به حضرت داوود اشاره شده می فرماید:

وَمَا يَنْظُرُ هَؤُلَاءِ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً مَا لَهَا مِنْ فَوَاقٍ. وَقَالُوا رَبَّنَا عَجِّلْ لَنَا قِطَّنَا قَبْلَ يَوْمِ الْحِسَابِ. اصْبِرْ عَلَى مَا يَقُولُونَ وَاذْكُرْ عَبْدَنَا دَاوُودَ ذَا الْأَيْدِ إِنَّهُ أَوَّابٌ. إِنَّا سَخَّرْنَا الْجِبَالَ مَعَهُ يُسَبِّحْنَ بِالْعَشِيِّ وَالْإِشْرَاقِ. وَالطَّيْرَ مَحْشُورَةً كُلٌّ لَهُ أَوَّابٌ. وَشَدَدْنَا مُلْكَهُ وَآتَيْنَاهُ الْحِكْمَةَ وَفَصْلَ الْخِطَابِ.

و اينان جز يك فرياد را انتظار نمى ‏برند كه هيچ [مجال] سر خاراندنى در آن نيست. و گفتند پروردگارا پيش از [رسيدن] روز حساب بهره ما را [از عذاب] به شتاب به ما بده. بر آنچه مى‏ گويند صبر كن و داوود بنده ما را كه داراى امكانات [متعدد] بود به ياد آور آرى او بسيار بازگشت‏ كننده بود. ما كوهها را با او مسخر ساختيم [كه] شامگاهان و بامدادان خداوند را نيايش میکردند. و پرندگان را از هر سو [بر او] گرد [آورديم] همگى [به نواى دلنوازش] به سوى او بازگشت‏ كننده [و خدا را ستايشگر] بودند. و پادشاهيش را استوار كرديم و او را حكمت و كلام فيصله‏ دهنده عطا كرديم.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید