دين وفطرت
آیا قرآن تناسخ را به رسمیت می شناسد و یا نه؟

آیا قرآن تناسخ را به رسمیت می شناسد و یا نه؟

تناسخ باوری است که در برخی از ادیان هندوستان مانند کرشنایسم و مذاهب دیگر به وجود آمده است. آنها باور داردند که ارواح انساهای مرده دوباره در قالب نوزاد به دنیا خواهد آمد. و این بازگشتها شش بار تکرار می شود. قران کریم بازگشت روح یک شخص را در کالبد شخص دیگر به هیچ عنوان قبول ندارد و قطعا آن را رد می نماید.  علت امر این است که این باور باطل با قران کریم منافات دارد. قران کریم در آیه 99-100 سوره مومنون می فرماید:

“حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ. لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ.

تا آنگاه كه مرگ يكى از ايشان فرا رسد مى‏ گويد پروردگارا مرا بازگردانيد. شايد من در آنچه وانهاده‏ ام كار نيكى انجام دهم نه چنين است اين سخنى است كه او گوينده آن است و پشاپيش آنان برزخى است تا روزى كه برانگيخته خواهند شد”

پس می توانیم این گونه نتیجه بگیریم كه از نظر قران کریم ارواح بعد از مرگ از جسم انسان جدا شده و تا روز قیامت در عالم ارواح منتظر امر الهی می مانند و در روز قیامت مجددا به بدن انسان بر می گردند و انسان با روح و بدن خود داخل محشر می شود

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید