دين وفطرت
اگر برگشتی از مرگ امکان ندارد پس چطور عیسی مسیح مرده ها را زنده می کرد؟

اگر برگشتی از مرگ امکان ندارد پس چطور عیسی مسیح مرده ها را زنده می کرد؟

سلام علیکم استادان گرامی.

 سوالی از خدمتتان داشتم و امیدوارم توضیح وافی ارائه فرمایید:

در قران کریم مستقیما گفته شده که اگر انسان بمیرد و روح او از بدنش جدا می شود و اصلا دورباره امکان برگشتش به این جهان میسر نیست. اما از طرف دیگر قران کریم در باره زنده کردن مردگان توسط حضرت عیسی اشاره می کند. اگر برگشتی از مرگ امکان ندارد پس چطور عیسی مسیح مرده ها را زنده می کرد؟

علیکم سلام

در آیه 49 سوره آل عمران می خوانیم:

وَرَسُولًا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ

و [او را به عنوان] پيامبرى به سوى بنى اسرائيل [مى‏ فرستد كه او به آنان مى‏ گويد] در حقيقت من از جانب پروردگارتان برايتان معجزه ‏اى آورده‏ ام من از گل براى شما [چيزى] به شكل پرنده مى‏ سازم آنگاه در آن مى‏ دمم پس به اذن خدا پرنده‏ اى مى شود و به اذن خدا نابيناى مادرزاد و پيس را بهبود مى ‏بخشم و مردگان را زنده مى‏ گردانم و شما را از آنچه مى ‏خوريد و در خانه هايتان ذخيره مى ‏كنيد خبر مى‏ دهم مسلما در اين [معجزات] براى شما اگر مؤمن باشيد عبرت است

خواننده عزیز اول از همه ما باید همه معجزات را از طرف خداوند متعال  بدانیم نه خود پیامبران…چون چنانچه در آیه مذکور اشاره می نماید ” و به اذن خدا..” زنده شدن مردگان انجام می شود. اگر به این نکته توجه کنیم این مساله حل خواهد شد.

معجزه  كار  خارق العاده ای هست كه پيامبران الهی بر خلاف قوانين عادی و جاری طبيعت، برای اثبات  ادعای الهی با اذن خداوند  انجام مي دهند. و معجزه کاری است که  اشخاص عادی از انجام آن ناتوان و درمانده اند.

 ما به کتاب خدا باور داریم و از آن کتاب اطلاع داریم که یکی از معجزات حضرت مسیح زنده کردن مرده ها بود.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید