دين وفطرت
بعضی وقت ها انسان نسبت در وجود الله  شک پیدا میکند. راه حل این  مشکلات چیست؟

بعضی وقت ها انسان نسبت در وجود الله شک پیدا میکند. راه حل این مشکلات چیست؟

درود بر شما جناب استاد. سوالی از محضرتان داشتم:
بعضی وقت ها انسان در وجود الله تعالی شک می کند و نسبت به باور های دینی دچار شک و تردید می شود؛
راه حل این مشکلات چیست؟ بنده شخصا دچار این مشکل هستم.
وگر نه الحمدلله نماز روزه و … کار های خیر میکنم والحمد الله قاری قرآن کریم هم هستم و همیشه تلاوت قران کریم میکنم .
لطفا توصیه نمایید چه کار کنم.
علیکم سلام
پيدايش شک و تردیدهایی از این دست در مورد وجود خداوند متعال در اوان جوانی امری عادی و طبیعی است و این گونه تردیدها انسان را به تحقیق در رابطه با حقیقت تشویق می نماید و در نتیجه ی این گونه تحقیقات، انسان در عقيده و ايمان خود استوارتر و ثابت قدم تر می گردد. شک و تردید یکی از عومل مهمی است که انسان را به سوی هدف می برد. تنها چیزی که باید به آن دقت نمود این است که به هنگام شک و تردید نباید به شیطان فرصت دهید که شما را وسوسه نماید. بنابر این، برای رسیدن به یقین انسان باید دائما در پی علم باشد. در این مورد به قران کریم توجه کنیم.
در حکایت حضرت ابراهیم می خوانیم. ابراهیم از خدای متعال درخواست می کند تا چگونگی زنده شدن مردگان را به وی نشان دهد و البته این حاجت را برای آرامش و اطمینان قلب خود در خواست می‌کند.
وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ أَرِنِی کَیْفَ تُحْیِی الْمَوْتَی قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِن قَالَ بَلَی وَلَکِن لِّیَطْمَئِنَّ قَلْبِی
و (یاد کن) آنگاه که ابراهیم گفت: (پروردگارا، به من نشان ده؛ چگونه مردگان را زنده می‌کنی؟) فرمود: (مگر ایمان نیاورده‌ای؟) گفت: (چرا، ولی تا دلم آرامش یابد.)(بقره 260)
البته سبب برخی از تردیدها و شبهات هم ممکن است ضعف اطلاعات و آگاهی ما در رابطه با قران کریم باشد که در این صورت باید با مطالعات بیشتر، پرسش از اشخاص آگاه و بحث و گفتگو با آنان این ضعف ها و اشتباهات را بر طرف نمود. چنانچه قران کریم :
وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
و پيش از تو [هم] جز مردانى كه بديشان وحى میکرديم گسيل نداشتيم پس اگر نمیدانید از پژوهندگان كتابهاى آسمانى جويا شويد (نحل 43)

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید