دين وفطرت
آیا امکان دارد که غیرمسلمانان نیز داخل بهشت شوند؟

آیا امکان دارد که غیرمسلمانان نیز داخل بهشت شوند؟

آیا غیر مسلمانان که اعمال خیر انجام می دهند و بیشتر انسانها از آنها سودمند هستند امکان دارد که داخل بهشت شوند؟

در مورد محاسبه اعمال پیروان غیر اسلامی در روز قیامت و رفتار خدای متعال با آنها  ابتدا به این نکته باید  توجه کرد.  خدای متعال در کتاب خود می فرماید.:

 يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَكَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ

[در آن] روزى كه چهره ‏هايى سپيد و چهره ‏هايى سياه گردد اما سياهرويان [به آنان گويند] آيا بعد از ايمانتان كفر ورزيديد پس به سزاى آنكه كفر مى ‏ورزيديد [اين] عذاب را بچشيد( آل عمران 106)

 ببیند در آیه مذکور می فرماید ” آيا بعد از ايمانتان كفر ورزيديد..” یعنی اگر  ابتدا ایمان آورده و بعدا از ایمان خارج شده باشند در این حال برای آنها عذاب خداوند خواهد رسید. اما اگر آنان که در دین خود هستند و کارهای خوبی انجام می دهند و انسانها از آنها سودمند می شوند  در این حال امکان دارد آنان نیز مثل مسلمانان داخل بهشت شوند.  علاوه بر این به این نکته باید توجه کرد که همه غیر مسلمانان با هم مساوی نیستند. حال فرض کنیم افرادی که دین  اسلام به آنها رسیده است اما با سرکشی حاضر به پزیرش حق نشده  و از پذیرش حق استنکاف کرده اند آنها همان کافران هستند که چنین افرادی به فرموده قرآن کریم، اهل جهنم می‌باشند.  وافراد دیگر همان غیر مسلمانان هستند که دین اسلام به آنها نرسیده و علم به حقانیت اسلام ندارند و آنها گناهکار نیستند که مسلمان نبوده اند. بنابر این خدای متعال به میزان عقلشان به حسابرسی آنها خواهد رسید و با آنها حسب کارهای که انجام داده اند رفتار خواهد کرد. اگر کارهی خوبی داشته باشند و از اعمال زشت خودداری کرده اند وارد بهشت می شوند. چون خدای تعالی در آیه   286 سوره بقره می فرماید:

لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ…

خداوند هيچ كس را جز به قدر توانايى‏ اش تكليف نمى ‏كند. آنچه (از خوبى‏) به دست آورده به سود او، و آنچه (از بدى‏) به دست آورده به زيان اوست‏.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید