دين وفطرت
آیا حضرت آدم (ع) از خلقت پیامبر بود یا بعد از هبوط مبعوث شده است؟

آیا حضرت آدم (ع) از خلقت پیامبر بود یا بعد از هبوط مبعوث شده است؟

آیا حضرت آدم (ع) از خلقت پیامبر بود یا بعد از هبوط مبعوث شده است؟

جواب:

حضرت آدم (ع) هنگامی که در باغ بود (باغی که در دنیا بود زندگی می کردند. یعنی مراد از بهشت آدم و حوا همان بهشت موعود نیست، بهشت آدم و حوا محل سکونت آنها در این دنیا می باشد) هنوز به پیامبری مبعوث نشده بود. خدای متعال در آیه 38 سوره بقره می فرماید:

قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

“فرموديم جملگى از آن فرود آييد پس اگر از جانب من شما را هدايتى رسد آنان كه هدايتم را پيروى كنند بر ايشان بيمى نيست و غمگين نخواهند شد”

توجه نمایید، در آیه می فرماید ” پس اگر از جانب من شما را هدايتى رسد..”، و از اینجا معلوم می شود که تا همان زمان از جانب خدای متعال هنوز پیامبر نیامده بود. بعد از آن خدا آدم را برگزیده و برای انسانهای بعدی پیامبر قرار داد. بنابر این زمان رسالت حضرت آدم (ع)   بعد از هبوط آغاز می شود.

اما اینکه رسالت آدم برای چه کسانی بوده، می توان گفت که ارسال او برای حوا و حتی مانعی ندارد که اصطفای آدم و رسالت او را مربوط به زمانی بدانیم که فرزندانی از او پیدا شده اند.

 در نتیجه، نمی توان گفت که آدم قبل از آنکه از باغ بیرون رانده شد  به پیامبری مبعوث شده بود. و باید به این نکته نیز اشاره کرد که پیش از آدم (ع) انسان دیگری بر روی کره زمین نمی‌زیسته است و حضرت آدم و همسرش نخستین ساکن کره زمین می باشند. ولی متاسفانه برخی اشخاص ادعا می نمایند که همزمان با حضرت آدم بشر دیگر نیز وجود داشت و فرزندان آدم با همان انسانها ازدواج کرده اند. بی شک این ادعا  با قران کریم منافات دارد. چون  کیفیت خلقت آدم  و حوا و نسلشان  یگانه منبع مورد اعتماد در این زمینه آیات الهی  است که آن هم این فکر را تایید نمی کند. علاوه بر این قران کریم در باره نبوت و رسالت آدم (ع) در آیه زیر می فرماید:

 إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ

به يقين خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر مردم جهان برترى داده است (آل عمران 33)

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید