دين وفطرت
علت تقسیم مسلمانان به شیعه و سنی چیست؟

علت تقسیم مسلمانان به شیعه و سنی چیست؟

علت تقسیم مسلمانان به شیعه و سنی چیست؟

علل  تفرق امت اسلامى را مى‏توان به عوامل  تاریخی و عوامل سیاسی تقسیم کرد. هر گاه بصورت دقیق بر عوامل ایجاد مذاهب نظر اندازی شود خواهیم دید که علت اصلی تقسیم مسلمانان به سنی و شیعه رویدادهای تاریخی و مبارزه های برای سلطنت می باشد.

و علاوه بر این  نیروهای حکومتی فاصله بین این دو گروه را تقویت کرده اند. آنها برای تقویت حکومت خود از تفرق امت اسلامی استفاده کردند. یعنی جدایی این دو فرقه در یک پروسه درازمدت سیاسی و اجتماعی بوجود آمد.

 متاسفانه هر دو گروه-شیعه و سنی-  برای اثبات کردن حقانیت خود از قران کریم و احادیث گوناگون به نفع خودشان استفاده کرده و به خاطر پوشاندن حق احادیث دروغى ساختند  . بنابر این قران کریم را طبق عقاید خود تفسیر نموده و وفق عقاید خود روایات زیادی ساخته و در نتیجه مذهب و دین جدید بوجود آوردند.

پس می ‌توانيم اين طور جمع‌بندی كنيم، وحدت مسلمانان در قران کریم است و مذهبگری و تعصب  مانع وحدت امت اسلامی می باشد

نظریه

  • السلام علیکم والرحمة الله والبرکاته و التحیاته والطیباته ،برادران سلام الله برشما و سلام الله بر مدیران سایتnoorpodsوسایر سائحون به کتاب الله ،ای کاش من بنده حقیر و بیسواد جرعه ای از شراب زنجبیل بهشت با شما برادران تناول بشود انشاءالله و در دره های بهشت خداوند (و یدعون فیها بکل فاکهة آمنین سوره دخان آیه ۵۵)و لهم فیها فاکهة وما یدعون۵۷سلام قولا من رب الرحیم۵۸سوره یس)با برادران مخلص باشم انشاءالله، در این دنیا گاو آهن مشقت و چراغ پی سوز پدران وکوچ کردگان پیر وعصا بدست و مؤمن به آیین اسلام در آن دنیا شدید القوی شود و به جاودانگی برسیم همه امت محمد رسول الله به اذن الله انشاء الله آمنین

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید