دين وفطرت

آیا اهل کتاب از کتابهای خود و از قران کریم اطلاع دارند ؟

واژه اهل کتاب ، مفهومی است که در زبان ما نیز قابل درک است. یعنی به افرادی می گویند که از کتاب های خود کاملاً آگاهی داشته باشند.

قرآن كريم از اهل كتاب با تعبيرهاى: “الَّذينَ اوتواالكِتبَ”،  “اَلَّذينَ ءاتَينهُمُ الكِتب”، “الَّذينَ اُوتوا نَصيبـًا مِنَ الكِتب”   ياد كرده و کسانی که تورات و انجیل را می دانند و به آنها اعتقاد دارند معرفی نماید. بسیاری از یهود و نصاری مانند مسلمانان از کتابهای خود بی اطلاع هستند و کسی نمی خواهد به مردم عادی  واقعیت را بیاموزد و از حقیقت آگاه کند. هرچند بعضی از روحانیون یهود و مسیحیت مثل روحانیت اسلام  از واقعیت باخبر هستند اما  با آن مخالفت می کنند و به دشمنی با آن می پردازند، بعد از شناخت حق، با آن مخالفت کرده و در مقابل آن ایستادگی کرده و  کتاب خدا را از مردم پنهان می دارند.

 قرآن کریم ویژگی  آنها را اینچنین شرح می کند:

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

كسانى كه آنچه را خداوند از كتاب نازل كرده پنهان مى دارند و بدان بهاى ناچيزى به دست مى ‏آورند آنان جز آتش در شكمهاى خويش فرو نبرند و خدا روز قيامت با ايشان سخن نخواهد گفت و پاكشان نخواهد كرد و عذابى دردناك خواهند داشت (بقره 174)

با ادله صریح، اثبات شده است رهبران مذهبی یهود ، و رهبران  مسیحیت و همچنین  اکثر رجال دین مسلمانان مردم خود را از کتاب خدا منحرف نموده و “شما قادر فهمیدن کتاب خدا نیستید و بهتر است که از ما تقلید کنید و از مذهب ما پیروی کنید! ” –می گویند و آنها را به نام خدا فریب می دهند.

متأسفانه بسیاری از رهبران مذهبی بزرگترین مانع میان مردم و  کتاب خدا هستند.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید