دين وفطرت
می خواستم بدانم، بعد از جنابت چگونه غسل بگیریم؟

می خواستم بدانم، بعد از جنابت چگونه غسل بگیریم؟

“با عرض سلام خدمت شما  استاد گرامی. می خواستم بدانم، بعد از جنابت چگونه غسل بگیریم؟ چون چگونگی انجام غسل را بطور مختلف می خوانیم. با تشکر از شما”

در دین ما غسل جنابت،  غسل‌ واجبی است که پس از نزدیکی (و یا بعد از بیرون شدن منی ) باید انجام شود. در این مورد قران کریم می فرماید:

“وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا…”    اگر جنبید خود را پاک کنید (غسل کنید)  (مائده 6)

باید توجه داشته باشیم که در هنگام غسل تمام بدن شسته شود. در این صورت می توان گفت که غسل انجام شده و بقیه چیزهایی که در مورد غسل روایت شده جزء مستحبات و سنت است؛  واین به معنای این است که اگر آن را انجام نداد هم غسل درست انجام شده است. برای مثال قبل از غسل بسم الله گفتن، وضوء گرفتن بعد از غسل، اول سمت راست و بعد سمت چپ و بعد تمام بدن را شستن، اینها از سنت است و انجام ندادنش به معنای نادرست بودن غسل نیست.

غسل این گونه انجام می شود: ابتدا آلت تناسلی شسته شده و بعد مانند وضوء گرفتن، دستها و دهان و بینی را تمیز کرده و تمام بدن را آب می گیریم به طوری که جای خشک در بدن باقی نماند.

علاوه بر این بعد از انجام غسل جنابت می توان نماز خواند. در این صورت کسی که غسل کرده باشد تا هنگامی که عملی که سبب باطل شدن وضوء  می شود را انجام ندهد می تواند با غسلی که انجام داده نماز بخواند.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید