دين وفطرت
ارتباط با ما

ارتباط با ما

[contact-form-7 id="1625" title="soru-sor"]

نظریه ها

    • مکروه عمل ناپسندی است. اما گناه نیست و از ثواب هم بابت انجام آن کم نمی شود. ولی انجام مکروهات در زندگی بی اثر نیست. مفهوم کراهت این است که ترک کردن آن شایسته است و این یک نوع تهذیب نفس است.

  • ببخشيد در سايت شما قسمت فتاوي وجود دارد كه در آن در مورد برخي مسائل احكامي آورده شده است. سوال اساسي اين است كه جناب نويسنده‌ي صفحات فارسي خود مفتي هستند يا فتاوي يك مفتي را نقل مي‌كنند. در صورت دوم لازم است كه نوشته شود كه اين فتاوي چه كسي است. در صورت اول هم بايد جناب نويسنده سندي ارائه كنند كه نشان دهد كه ايشان شئنيت صدور فتوا دارند.

    • اولا السلام علیکم
      این سایت رسمی و تأیید شده سازمان دیانت کشور ترکیه است و تمام توشته های این سایت پس از کنترل و تأیید به اجرا گذاشته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به فعالیت ها و پیشینه سایت به http://www.dinwefetrat.com/?page_id=1522 مراجعه فرماید.

  • و عليكم السلام
    سوال من روشن بود ولي ظاهرا شما از دادن پاسخ طفره رفته‌ايد. جواب يك كلمه است يا اينها فتواي مفتي داراي مجوز افتاء از يكي از مراكز معتبر اسلامي است و يا ادعاهاي شخصي فاقد صلاحيت افتاء به اسم فتوا است. دقيقا نظير كسي كه مدرك پزشكي از هيچ دانشكده‌ي پزشكي در سراسر دنيا ندارد اما براي خود مطب تأسيس كرده و نسخه مي‌پيچد.

  • می‌بینم که نه تنها جوابی نداشتین که بدین بلکه نتونستین سوال رو هم تحمل کنین و اون رو حذف کردید. به هر حال خسته نباشید، خدا قوت.

    • سلام علیکم
      اولا، هر دو سؤالی که شما ارسال کردید در پایگاه گذاشته شد (در قسمت های ما به کدام مذهب تعلق داریم؟ سؤال شما)؛
      دوما، هیچ سانسوری هم در سؤال مطرح شده شما انجام نشده؛
      سوما لطفا با دقت بیشتر و دور از گونه تعصب قضاوت کنید.

  • جناب آقا یا خانم دهقان! فکر می کنم شما اصلا متوجه آیه( لا اکراه فی الدین ) نشده اید. چه کسی شما را مجبور به قبول و پیروی از این احکام کرده که اینطور مسئولین این سایت را زیر سوال می برید؟ سایت های اسلامی زیادی هست که مورد قبول امثال شما باشد، میتوانید از آنها استفاده کنید. این سایت به نظر بنده یک سایت عالی و بدور از تعصبات فتنه انگیز جامعه کنونی است. و افرادی که با عقل خود( قوه تشخیص حق از باطل) سراغ قران و سنت می روند بی شک به هدایت واقعی دست پیدا می کنند!!!
    شما هم اگر اهل حقیقت و تحقیق هستید و احساس خطر میکنید(بنابر ادعایتان) برای رد احکام و مباحث مطروحه در این سایت،دلایل عالمانه خود را بیان کنید. زیر سوال بردن خالی و بدون دلیل و منطق هنر نیست!!! والعاقبه للمتقین

  • به هر حال پاسخ قانع‌کننده‌ای برای سوال من نداشتین والا می‌نوشتین. شما همون دکتر قلابی هستین و بس!
    در مورد مطالب نوشته شده در قسمت “اعتقاد ما” هم باید بگم که هر کس مختصر آشنایی با وهابیت داشته باشه می‌فهمه که نویسندگان این سایت یا واقعا وهابی هستند و یا لا اقل به شدت تحت تاثیر وهابیت بوده و بیشتر مطالب این قسمت رو از مذهب جعلی وهابیت گرفتن.
    و در جواب آقای که نام خودش رو صادق خانی گذاشته عرض می‌کنم که اتفاقا وهابیت خودش از اساس یک فتنه بوده و الان هم که می‌بینیم در عراق، پاکستان، بحرین، سوریه و کشورهای دیگه وهابیها دائما مسلمان‌های دیگه رو می‌کشن.

    • با سلام
      پذیرفتن یا نپذیرفتن مطالب سایت حق شما ست. اما این به آن معنی نیست که شما حق توهین کردن به عوامل سایت و خوانندگان آن داشته باشید.
      الجهد منا و التوفیق من الله!

  • جناب دهقان! سلام علیکم از طرز بیانتان پیداست که از کمترین سطح تحصیلات و تفکر برخوردارید. شیوه شما مانند انسانهای تعصبی و آماتور است که فقط اشکالات را پیدا میکنند بدون اینکه جواب منطقی و علمی برای مسائل داشته باشند به فرافکنی می پردازند تا خودشان را به این نحو موجه کنند و در خیال خود از این کارشان بسیار مشعوفند!!! نه عزیز من این روشها کهنه شده است. این که هر سیر فکری که مطابق میل شما نباشد را سریعا وهابیت تلقی کنید یک منش کودکانه و بدون پشتوانه علمیست! ( کاری که متاسفانه بزرگ و کوچک تکرارش میکنند! )
    قابل توجه جنابعالی که فقط خودتون رو محق می دونید: بنده از شیعیان اثنی عشری سرسخت هستم( نه متعصب چشم بسته ) از اساتید حوزه و دانشگاه و از بازدیدکندگان این سایت و بسیاری سایت های اسلامی دیگر. بجای اینکه مثل شما فقط زیر سوال ببرم در حال مطالعه و تحقیق و مقایسه هستم. شما هم اگر تعصبات شدیدتان اجازه داد کمی در رابطه با مطالب قرآنی سایت ( که ربطی به شیعه و سنی نداره ) مطالعه داشته باشید، و اینطور عیار علمی و فکری خود را بسنجید! بنظر بنده تعصب بیجا انسان را در جایگاهش متوقف می کند. شما اگر قصد پیشرفت دارید باید وسعت نظر پیدا کنید! موفق باشید

  • فرد معترض (دهقان)لطفا اگر رسالت عظیم خود مبنی بر رد صلاحیت هیئت محترمه این سایت را به پایان رساندید، بدانید در انجام رسالت خویش موفقیت شایانی کسب کردید.خسته نباشید! اجرکم عندالله! البته نتیجه برعکس بود، زیرا با تحریک احساسات مخاطبان عزیز این سایت محبوب، بر تعداد آنها و اینکه سایت عالی و پر محتوایی هست افزودید.. خیلی جالبه هرمساله ای با افکار شما جور در نیاد اینطور سرکوب می کنید؟! نمی دانم شما چه شغلی دارید ( کاسب، مهندس، محصل، کارگر و…) ولی اگر اهل تحصیل علم نیستید به شما پیشنهاد میکنم کمی مطالعه هم بکنید تا از جمود فکری رهایی پیدا کنید!!!

  • سلام علیکم خداقوت! سوالی داشتم: توی این دنیا میشود فهمید چه کسی بهشتی و چه کسی جهنمی است؟

    • و علیکم السلام
      این که چه کسی بهشتی است و چه کسی جهنمی نمی توانیم بگویم. یعنی نمی توانیم ادعا کنیم فلانی بهشتی (جهنمی) است. فقط صفات بهشتی یا جهنمی را با استناد به آیات می توانیم بگوییم. اما یک حقیقتی هم وجود دارد و آن هم این است:کسی که عمرش در راه خدا باشد، می گوییم که انشا الله فلانی اهل بهشت است. هر کس خدا را شناخته و در تمسک با خدا استوار بوده، آخر عمر شیطان گولش نمی زند که او جهنمی بشود. برای مطالعه بیشتر http://www.dinwefetrat.com/?p=1576
      کلیک کنید.
      در مسأله تشخیص جهنمی کار سخت تر است، چرا که تا قبل از دم مرگ در توبه باز است.

  • آقای احتمالا ب.. که نام خودت رو صادق خانی گذاشتی و کامنت بعدی رو هم با نام مستعار دوم نوشتی، شما اگر شیعه بودی انکار وقیحانه‌ی امام زمان عج رو اینطور چشم‌بسته تایید نمی‌کردی.
    در ضمن در مورد وهابیت و این که ادعای ایشان چیست می‌تونم بگم که اولا هر شیعه‌ای که سفری به سرزمین وحی داشته می‌تونه ببینه که وهابی‌های چی می‌گن و مثلا به اندازه‌ای جمود دارن که آدم‌هایی رو در قبرستان بقیع و جاهای دیگه گذاشتن و از خواندن یک زیارت‌نامه‌ی معمولی برای ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) هم منع می‌کنند و دائما می‌گن “کتاب ببند حاجی”، “از خدا بخواه، از مخلوق نخواه” و امثال این جمله‌ها. این چیزی بوده که خودم مشاهده کردم و تمامی زائران بقیع هم هر روزه باهاش مواجهن و این همان انکار زیارت، توسل و شفاعته.
    ثانیا گذشته از کتب متعددی که دانشمندان سنی و شیعه در رد وهابیت نوشتن و مواضع ایشان را تشریح کردن از جمله کتاب “فتنة الوهابیة” نوشته‌ی أحمد بن زين بن أحمد دحلان المكي می‌تونین به آدرس زیر مراجعه کنین سپس مطالب قسمت “اعتقاد ما” سایت رو با او تطبیق بدین و ببینین که اگر نویسندگان وهابی نیستن پس چی هستن. خوبه که آدم شجاع باشه و صریحا مذهبش رو اعلام کنه.
    http://www.mortezamotahari.com/Forum/default.aspx?g=posts&t=214

  • جناب احتمالا ب… (دهقان) لازمه چند نکته را به شما یادآوری کنم:
    1) من دانشجو هستم و ربطی به صادق خانی ندارم! لطفا مراقب تعابیر خود باشید!!!
    2) خود من نیز تمامی مطالب سایت رو قبول ندارم و از آن بخشی که با عقاید و تفکرم سازگار است یا حرف جدیدی برای گفتن دارد استفاده میکنم!
    3) آدم نزد قبور زیارت رو بدون زیارت نامه هم میتونه بخونه که صدای اونا درنیاد (مختصر و مفید) مگه زیارت غیر ابراز سلام و یادآوری بزرگواری ائمه(علیه السلام) و بندگی محضشان چیزی هست؟ خوب اینارو اگر محدودیت باشه میشه زمزمه کرد!
    4) اینکه از مخلوق چیزی خواستن هم که مردود است چه در شیعه و چه در غیر آن. هیچ کجای روایات نداریم( لااقل من ندیدم) که یکی از معصومین(علیهم السلام) وقتی حاجتی داشتند، معصوم دیگری را منادا قرار دهند مثلا امام سجاد(ع) بگوید ای رسول الله فلان حاجت منو برآورده کن!!!( اگر اینطور فرض کنیم مقام بندگی اینان را پایین آورده ایم) ما از اهل بیت(علیهم السلام) به عنوان هدایت کننده الی الله استفاده میکنیم و از روش زندگی قرآنی آنها الگو می گیریم و این مقامی عظیم است!!!
    5) اگر آنها از نظر ما جمود دارند مطمئن باشید ماهم از نظر آنها جمود داریم!(بخاطر خرافات وارده در تشیع)
    6) من در مقام رد یا انکار شفاعت نیستم ولی اینو میگم : وقتی انسان عمل صالح انجام بده و حرام الهی رو ترک کنه طبق وعده الهی اهل نجات و بهشت میشه، دیگه لزومی به شفاعت بندگان خدا توسط بنده دیگر نیست. خدا که در این امر ناتوان نیست یا بنده خدا که از خود خدا دلسوزتر و مهربانتر نیست. یعنی وقتی که یک بنده گناهکار توسط یک معصوم(ع) در درگاه الهی شفاعت میشه ،خداوند هم تحریک احساسات میشه و دلش میسوزه و اون بنده گناهکار و میبخشه…نعوذابالله. فکر میکنم شفاعت معنای دیگری داره که متاسفانه درست فهمانده نشده و به عنوان یک برگ برنده از ان استفاده میشه!
    7) من که شیعه هستم و فکر نمی کنم اینجا کسی قصد پنهانکاری داشته باشه!تا آنجایی که من در این سایت دقت کردم خبری از شیعه و سنی و وهابیت و… نیست بلکه یک جور حرفهای جدیدی است که بطور اتفاقی ممکنه جزءعقاید مذهب خاصی قرار بگیره!
    8) حق انتخاب با شماست میخوایید باورکنید میخوایید باورنکنید ولی اگر مدعی حق هستید پس اخلاق را رعایت کرده و تهمت و افتراء نزنید!!!
    در پناه حق

  • باسلام خدمت نوسندگان سایت
    سوال من این است:آیا انسان میتواند خود را قبل از واقع شدن در امتحان الهی پیروز بداند ؟

    • و علیکم السلام. تا جهاد و صبر نکند، پیشا پیش نمی تواند بفهمد.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید