دين وفطرت
آیا امکان تحریف در قران وجود دارد؟

آیا امکان تحریف در قران وجود دارد؟

سوال: می گویید پیرو قران باشید. ولی معانی متفاوتی از یک آیه قران موجود است. به کدامیک از آنها باور کنم؟ حتی بعضی ها ادعا می نمایند که قران تحریف شده است. آیا به نظر شما امکان تحریف در قران وجود دارد؟

پیش از آن که به پاسخ بپردازیم، لازم است مراد از “تحریف در قرآن” روشن شود. تحریف که از ماده “حرف” در زبان عربی است، یعنی منحرف کردن یک چیز از مسیر اصلی و وضع اصلی که دارد یا باید داشته باشد و یا به كنار راندن و به حاشیه بردن. به عبارت دیگر، تحریف نوعی تغییر و تبدیل است. از جمله نبودن چیزی در جای خود نیز تحریف است. مثلا خدای متعال در در آیه 11 سوره حج می فرماید:

وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلَى وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ

«و از ميان مردم كسى است كه خدا را فقط بر يك حال [و بدون عمل] مى ‏پرستد پس اگر خيرى به او برسد بدان اطمينان يابد و چون بلايى بدو رسد روى برتابد در دنيا و آخرت زيان ديده است اين است همان زيان آشكار».

تحریف به این معنی نیست که کلمه داده تغییر شود بلکه به طریق اولی تغییر دادن معنی آن کلمه  مراد است. به طور خلاصه، آنها که دین را به مانند ابزار در راه عقیده و سیاست خود استفاده می کنند و متاسفانه می توانستند معنی آیات قران را تحریف کنند. ولی خدا در باره حفظ ذکر را تا روز قیامت قول داده است.

خداوند متعال در قرآن کریم فرمود: “إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

«حقّا كه ما اين ذكر (قرآن) را فرو فرستاديم و به يقين ما خود آن را (از تحريف و نسخ و تماميت مدت) نگهداريم / الحجر، 9″

هم اکنون هم ما شاهد این موضوع هستیم. انسانها باید بدانند که برای این عمل خود در روز قیامت جزای سختی در انتظارشان است.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید