دين وفطرت

آیا بعد از نماز جمعه، نماز ظهر هم باید خوانده شود؟

آیا بعد از نماز جمعه، نماز ظهر هم باید خوانده شود؟

ما در این مورد آیه های از قران کریم یعنی از سوره جمعه بخوانیم و شما خودتان قرار دهید که خواندن نماز ظهر بعد از نماز جمعه واجب هست یا نه.
خدای متعال در سوره جمعه می فرماید:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ. فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون.
اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد چون براى نماز روز جمعه ندا درداده شد به سوى ذكر خدا بشتابيد و داد و ستد را واگذاريد اگر بدانيد اين براى شما بهتر است. و چون نماز پایان گرفت در [روى] زمين پراكنده گرديد و فضل خدا را جويا شويد و خدا را بسيار ياد كنيد باشد كه شما رستگار گرديد (جمعه 9 – 10)
از واژه “َفإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ” یعنی “هنگامی که نماز پایان گرفت” بصراحت فهمیده می شود که منظور از نماز، نماز جمعه است و توجه نمایید اگر نماز ظهر بعد از نماز جمعه لازم بود نمی فرمود بعد از نماز در روی زمین پراکنده شوید، بلکه خدا می فرمود در مسجد بمانید و نماز ظهر را ادا کنید.
اما بعضا که می گویند حالا این نماز جمعه شرایطش درست نبوده و از باب احتیاط برویم چهار رکعت نماز ظهر بخوانیم این خلاف دستور قران کریم می باشد و درست نیست.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید