دين وفطرت

آیا جن می تواند به بدن انسان وارد شود؟

سلام علیکم اساتید “وقف سلیمانیه”.

یک سوالی داشتم و خواهشمند هستم که مرا راهنمایی کنید.

از مردم می شنویم که جن وارد بدن کسی شد و فلان آخوندبا تاثیر دعایی از بدن کسی جن را بیرون رانده است. آیا این واقعیت دارد؟ جن می تواند به بدن انسان وارد شود؟

پاسخ:

علیک اسلام و رحمت الله.

معنای واژه ای جن در زبان عربی پوشیدگی یا پنهان سازی می باشد یعنی چیزی که دیده نمی شود و ما نمی توانیم آن را با چشمهایمان ببینیم.  داخل شدن جن در بدن انسان از ديدگاه قرآن کریم مورد تأييد نیست و از آیات کتاب خدا ثابت می شود كه جن نمیتواند در بدن آدم داخل شود و او را آزار و اذیت کند ویا  نمی تواند در انسان نفوذ كند و او را دچار ديوانگی سازد، وآنها جز وسوسه تسلط ديگری ندارند

خدای متعال  اين مورد را در كتابش بيان كرده است:

“وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَأَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَرَجِلِکَ وَشَارِکْهُمْ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُورًا . إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ وَکَفَى بِرَبِّکَ وَکِیلًا”

“و از ايشان هر كه را توانستى با آواى خود تحريك كن و با سواران و پيادگانت بر آنها بتاز و با آنان در اموال و اولاد شركت كن و به ايشان وعده بده و شيطان جز فريب به آنها وعده نمى‏ دهد. در حقيقت تو را بر بندگان من تسلطى نيست و حمايتگرى [چون] پروردگارت بس است” (الاسراء 64-65)

منظور خداوند متعال این هست که جن و شیاطین حق حکمرانی ندارند  و وی تنها با راه وسوسه انسان را به گناه تشویق می نمایند.

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید