دين وفطرت
سوال در باره تعداد روزها که باید قضا شود

سوال در باره تعداد روزها که باید قضا شود

سوال در باره تعداد روزها که باید قضا شود ‏
پرسش: با سلام و خسته نباشید
این که میبینم گفته میشود در ایام حیض زنان روزه گرفتن مانعی ندارد برای ‏من تعجب آور نیست چون اعتقاد بنده هم بر این است چون از شروط روزه ‏داری خواندن نماز و در کل طهارت نیست اما این که چرا باید قضای آنها را ‏به جا آورد برایم جای سوال دارد؟! چرا؟
در مورد خودم کاری که میکنم: بنده ۲ روز اول خونریزی شدیدی دارم و این ‏روزها روزه نمیگیرم چون در حکم آدم مریض هستم اما ۴ روز باقی روزه ‏میگیرم چون خونریزی ام خیلی کم میشود و تاب تحمل دارم اما چون هنوز ‏خونریزی دارم غسل نمیکنم .به نظر شما این که من فقط قضای ۲ روز را به ‏جا آورم نه ۶ روز غیر قابل قبول است ؟
zhila

پاسخ: و علیکم السلام. ظاهرا منظور ما را خوب متوجه نشده اید. ما گفته ‏بودیم که اگر زن خونریزی شدیدی و ضعف داشته باشد، خود او مخیر است ‏روزه بگیرد یا ترک کند. یعنی می توانیم این زنان را از مجنوعه کسانی که ‏مریض شدند، قبول کنیم. و مریضان به تعداد روز های که ترک روزه کردند، ‏در روزهای دیگر بعد از بهبود بگیرند. حالا اگر زن مثلا از چند روز عادت ‏ماهانه فقط مقدار معینی را روزه نگرفته باشد، در مقابل هر روز ترک شده ‏روزه قضا کند. یعنی ملاک این نیست که چند روز خونریزی داشته، بلکه ‏ملاک تعداد روزهایی که روزه نگرفته است، می باشد. خلاصه مطلب این ‏است که نحوه محاسبه شما برای تعداد روزهایی که باید قضا شود، درست ‏است. پاینده باشید ‏

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید