دين وفطرت
“می گویند پیامبر اسلام معجزه ای نداشت…”

“می گویند پیامبر اسلام معجزه ای نداشت…”

آیا به پیامبر اسلام مثل پیامبران دیگر معجزه داده شده است؟ می گویند پیامبر اسلام معجزه ای نداشت.

هرکدام از پیامبران الهی با معجزه ای آمده اند. همه پیامبران برای اثبات نبوت خود کارهای خارق العاده انجام می دادند. اعجاز مانند مدرکی است که بر اساس آن پیامبر نبوت خود را به مردم اثبات می کند.

ناگفته پیداست که قران کریم اعجاز حضرت محمد (ص) است. کسی درک عمیقی از قران دارد نیک می داند که این کتاب مافوق توانایی نوع بشر است. زیرا قران کتابی نیست که انسان بتواند مانند آن را انشا نماید. نزول قرآن درست  مانند دمیدن حضرت عیسی و زنده کردن مرده و جان دادن دوباره به او، دمیدن او بر تمثال پرنده و زنده شدن و به پرواز درآمدن آن و زنده شدن شتر حضرت صالح است. تمامی این موارد از معجزات انبیا است. ولی کسی که حضرت دم عیسی او را زنده کرد در نهایت او هم مرد و شتر حضرت صالح را نیز ذبح گردید و آن پرنده نیز دیگر در حیات نیست. در نتیجه اعجاز پیامبرا به پایان رسید. اما اعجاز قران کریم دائمی است. در هر جایی جهان باشد هر کس که آن را خوانده و درک کرده، می فهمد که آن کتاب از خداست و آن شخص که به او وحی شده فرستاده خدا می باشد. خدا قول داده است که قران را تا ابد حفظ خواهد کرد و این معجزه مثل معجزات پیامبران قبلی از بین نخواهد رفت

خدای متعال در باره اعجاز  در کتاب خود می فرماید:

وَمَا مَنَعَنَا أَنْ نُرْسِلَ بِالْآَیَاتِ إِلَّا أَنْ کَذَّبَ بِهَا الْأَوَّلُونَ وَآَتَیْنَا ثَمُودَ النَّاقَهَ مُبْصِرَهً فَظَلَمُوا بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالْآَیَاتِ إِلَّا تَخْوِیفًا .

و [چيزى] ما را از فرستادن معجزات باز نداشت جز اينكه پيشينيان آنها را به دروغ گرفتند و به ثمود ماده‏ شتر داديم كه [پديده‏ اى] روشنگر بود و[لى] به آن ستم كردند و ما معجزه ‏ها را جز براى بيم‏ دادن [مردم] نمى‏ فرستيم (اسراء 59)

فَلْیَأْتُواْ بحِدِیثٍ مِّثْلِهِ إِن کاَنُواْ صَدِقِینَ

پس اگر راست مى‏گویند آنها هم کلامى مانند قرآن بیاورند. (طور 34)

اعجاز قرآن محدود به زمان معین نمی باشد، برای همیشه معجزه است، و تحدی آن تا قیامت پابرجاست

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید