دين وفطرت
نمونه از معجزات الهی: خطوط سرانگشتان انسان

نمونه از معجزات الهی: خطوط سرانگشتان انسان

نمونه از معجزات الهی: خطوط سرانگشتان انسان

البته از یک طرف کل هسته ای عالم معجزه الهی می باشد. اما منظور ما از معجزات الهی آن سری معجزاتی است که حتی منکران حق نمی توانند آن را انکار کنند. خطوط سرانگشتان انسان یکی از این نوع معجزات می باشد.  این خطوط  تقریبا از  چهار ماهگی جنین در رحم مادر شکل می گیرد و تا پایان عمر تغییر نمی کند. از طرف دیگر بر روی کره ی زمین دو نفر پیدا نمی شود که خطوط سر انگشتانشان یکسان باشد. حتی در افراد دو قلو نیز خطوط سرانگشت متفاوت است.

به این خاطر بهترین امضا  هر فردی  که هیچ کس نمی تواند ان را جعل کند، همان اثر انگشت می باشد.  لذا متهمان و مجرمان را انگشت نگاری می کنند.

انحصاری بودن خطوط سرانگشت در عصر 19 در سال 1884میلادی در انگلستان کشف شد و بعدا رسما روش شناسایی و هویت اشخاص را از طریق خطوط انگشتان دست مورد استناد قرار گرفت.

اما این حقیقت از طرف قرآن کریم  چندین قرن پیش مطرح شده بود که یکی از قویترین دلایل الهی بودن آن  می باشد.

[أَيَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَلَّن نَجْمَعَ عِظَامَهُ* بَلَى قَادِرِينَ عَلَى أَن نُّسَوِّيَ بَنَانَهُ [1]

آيا انسان مى‏پندارد كه هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهيم كرد * آرى قادريم كه حتى خطوط سر انگشتان او را موزون و مرتب كنيم

چون مهم ترین اختلاف انسان ها در سر انگشتانشان است، در این آیه روی سرانگشتان آدمی ـدکید شده است. و انسان خردمند را وادار به تفکر و تفحص می کند. یکی از علمای آلمانی در توضیح گرویدن به اسلام خود جنین فرموده بود:

چگونه چنین چیزی ممکن است که ما در پنجاه سال اخیر از ریزه کاری های کالبد انسان دریافته ایم اما انسانی(منظور پیامبر اسلام صلی الله علیه واله)در چهارده قرن پیش از عصر ما آن را دریافته باشد واین چیزی نیست جز قول خدا.

 

 


[1]  قیامت 3 و 4؛

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید