دين وفطرت

پس از آمیزش جنسی حداکثر چند مدت می توان غسل را به تاخیر انداخت؟

با سلام.

یک سوال داشتم میخواستم بدانم آیا پس از آمیزش جنسی حداکثر چند مدت می توان غسل را به تاخیر انداخت؟  چون گاهی صبح ها غسل کردن سخت می شود یا آدم تنبلی می کند آیا می توانم غسل را تا اذان ظهر به تاخیر بیندازم؟

متشکرم، ممنون از سایت جالب وخوبتان واخبار بسیار عالیتان موفق باشید.

 

علیکم سلام،  پرسشگر گرامی

پاسخ این است كه کسی قبل از اذان صبح غسل واجبی به گردن داشته باشد؛ اما به تأخیر بیندازد بی شک نمازش را نیز از دست داده است چون خواندن نماز با حال جنابت جایز نمی باشد. اما اگر نماز را از دست نداده باشد ، تأخیر کردن غسل اشکالی ندارد.

 

بنابر این ، می توانید در حال جنابت بخوابید ولی چون خواندن نماز صبح بر شما واجب است ، باید تا اذان نماز صبح  بیدار شوید و برای ادای نماز غسل نمایید.. پس به این نکته باید توجه داشته باشید که: خداوند متعال غسل را برای ادا کردن نماز واجب کرده است.

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿ مائده۶﴾

اي كساني كه ايمان آورده‏ ايد هنگامي كه براي نماز بپاخاستيد صورت و دستها را تا آرنج بشوئيد و سر و پاها را تا مفصل (يا برآمدگي پشت پا) مسح كنيد و اگر جنب باشيد خود را بشوئيد (غسل كنيد) و اگر بيمار يا مسافر باشيد يا يكي از شما از محل پستي آمده (قضاي حاجت كرده) يا با زنان تماس گرفته باشيد (آميزش جنسي كرده‏ ايد) و آب (براي غسل يا وضو) نيابيد با خاك پاكي تيمم كنيد و از آن بر صورت (پيشاني) و دستها بكشيد، خداوند نمي‏خواهد مشكلي براي شما ايجاد كند بلكه مي‏خواهد شما را پاك سازد و نعمتش را بر شما تمام نمايد شايد شكر او را بجا آوريد.

 

 

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید