دين وفطرت

آيا بهشتيان از ديدن عذاب نزدیکانشان در جهنم ناراحت نمی شوند؟

در آخرت ، هر کسی در  جایی شایسته خود خواهد بود. خدای  متعال همچنان که گناهان را  از از قلب اهل بهشت جدا می کند غم و اندوه و ناراحتی را برطرف خواهد کرد. بهشتیان با دیدن اهل جهنم ناراحت نمی شوند چون احساس ناراحتی در دل آنها نخواهد بود.

اما دوزخیان با دیدن اهل بهشت ناراحت می شوند. با نظر در آیات قرانی  این مطلب به دست می‌آید که وقتی دوزخیان شخصی را که به او در دنیا اهمیتی نمی دادند او را در بهشت دیده و غمگین می شوند.

اين موضوع در آيات از قرآن كريم به روشنی آمده است.

فَاعْبُدُوا مَا شِئْتُمْ مِنْ دُونِهِ قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ (زمر-15)

“پس هر چه را غير از او مى‏ خواهيد بپرستيد [ولى به آنان] بگو زيانكاران در حقيقت كسانى‏ اند كه به خود و كسانشان در روز قيامت زيان رسانده‏ اند آرى اين همان خسران آشكار است”

اهل دوزخ از مؤمنانی که در دنیا می شناختند ياد می کنند. و در اين فراز خداوند می فرمايد:

وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَى رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرَارِ، أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ (ص-62/63)

“اهل دوزخ با يکديگر گفتند چه شده که ما مردان مومن را که (به جرم ايمان به خدا) از اشرار مي شمرديم (امروز در دوزخ) نمي بينيم در صورتي که ما آن ها را (در دنيا) مسخره و استهزاء مي کرديم؟ (آيا آن ها اهل دوزخ نيستند) يا هستند و چشمان (ما) بر آن ها نمي افتد؟

در نتیجه آيات قرآنی دلالت دارند بر اين که برخلاف این دنیا ، در آخرت همه انسانها پاداش خود خواهند گرفت.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید