دين وفطرت

آیا اشکالی دارد بانوان قسمتی از موی خود را بیرون بگذارند؟

پیش از پاسخ به این سؤال به این نکته باید توجه داشت که قبلا نیز در این باره نوشته بودیم که امر حجاب در دین اسلام حکم تاسیسی نیست، یعنی تمام ادیان الاهی بر پوشش سر زن تاکید دارند. خدای متعال در قران کریم در سه آیه به مسأله پوشش بانوان اشاره کرده است. اما در باره سؤال شما در قران کریم امر واضح وجود ندارد و بی شک لازم نیست که برای هر خلافی به دنبال یک آیه بگردیم. امروز انسان نمی پرسد که صبح از خواب بیدار شدم  آیا غذا بخورم یا نه؟ وآیا در این باره در قران آیه ای وجود دارد؟ زیرا بسیار واضح و روشن است که انسان بدون خوردن و آشامیدن نمی تواند زندگی اش را ادامه دهد.

در یکی از آیات مورد نظر می خوانیم:

يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً»؛ (الأحزاب، آيه 59)

“اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلباب‏ها (روسرى‏ها) خود را بر خويش فرو افكنند. اين كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند، بهتر است و خداوند همواره غفور و رحيم است”

ناگفته پیداست که خدای متعال در مورد حجاب و حد و حدود آن از طریق کتاب خود بیان کرده و هیچ استثنای نگذاشته است تا زن چند تا مویش را می تواند عمدا در ظاهر بگذارد.

از آیات بسیار روشن است که مقدار واجب پوشش برای زن پوشاندن تمام بدن حتی موی سر است. بنابر این براساس فرمایش الهی پوشاندن تمام مو حتی قسمتهای جلو آن را نیز واجب است.

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید