دين وفطرت

آیا زنان مسلمان قبل از نزول آیه حجاب چگونه در اجتماعات ظاهر می شدند؟

قبل از هر چیز باید یک واقیت را بدانیم که قبل از بعثت حضرت محمد (ص)  در میان یهود نیز  تسطر وجود داشت. یعنی امر تسطر  در میان دیگر ادیان حتی قبل از ظهور اسلام وجود داشته،  و حجاب زنان در طول تاریخ از زمان حضرت آدم تا حضرت محمد (ص) رعایت می شده زیرا زنان  در ادیان الاهی همیشه مورد حمایت و حفاظت بوده اند. مثلا اگر شما در دوران معاصر کلیسه ها را زیارت بکنید خواهید دید که آنان نیز مانند مسلمانان حجاب کامل را رعایت می کنند و در مورد پوشش فرقی میان مسلمانان ندارند. بنابر این  کتابهای قبلی نیز حجاب زن تأکید نموده است.  یعنی از حضرت آدم تا امروزامر پوشیدن وجود دارد.  این درست است که  آیات مربوط به تسطر در سوره های نور و احزاب در شهر مدینه نازل شده است ، باین دلیل که اسلام این موضوع را سامان‌دهی کرد و این آیات فقط کیفیت پوشش را بیان مى کند. پس آیا زنان تا نزول همان آیات حجاب نمی پوشیدند؟ توجه کنید، خدای متعال در آیه 90 سوره انعام که در مکه نازل شده است می فرماید:

أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَى اللَّهُ فَبِهُدَاهُمُ اقْتَدِهْ قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْعَالَمِينَ

“اينان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده است پس به هدايت آنان اقتدا كن بگو من از شما هيچ مزدى بر اين [رسالت] نمى‏طلبم اين [قرآن] جز تذكرى براى جهانيان نيست”

آنچه که از آیات می فهمیم  نشان دهنده این است که خدای متعال هیچ نبی نفرستاده است که به او کتاب ندهد و به  پیامبر خود می فرماید که به کتب قبلی اقتدا کن. اما هنگامی که اسلام تمام شد خدا دستورات غیر از قران قبول نمی کند.

نتیجه مطالب فوق آن ‌که با بررسی آیات، متوجه می شویم این حکم تأسیسى نیست یعنى حجاب را اسلام اختراع نکرده است.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید