دين وفطرت

“چرا در جهان اسلام بیشترین جنایت وخونریزی از طرف اهل سنت وجماعت است؟”

 

سلام علیکم اساتید وقف سلیمانیه.  یک سوال دارم که اگر امکانش است لطفا جواب دهید .

چرا در جهان اسلام بیشترین جنایت وخونریزی از طرف اهل سنت وجماعت است؟ چرا بیشترین تجاوز در مساجد بالای شاگردان دختر وپسر از طرف علمای اهل سنت وجماعت است؟ چرا بیشترین سر سپردگی به استعمار بیشتر از طرف اهل سنت وجماعت است ؟ و در بین مسلما نان امتحار وانفجارات نام اهل سنت میدرخشد؟

علیکم السلام خواننده گرامی.

متاسفانه نمی توانیم فکر شما را تایید کنیم. ابتدا دقت فرمایید که اصلاً چنین نیست که جنایت وخونریزی از طرف یک مذهب است. با اندک آشنائی و اطّلاع از تاریخ ظهور اسلام آشکار می شود که میان تمام فرق جنایتکاری وجود داشت. چون مذاهب و فرق از کتاب خدا دور افتادند و همه آنها سعی می کردند حقانیت خود را با شروع کردن جنگها بیکدیگراثبات کنند. برابر با اهل سنت اهل تشیع نیز با این راه می خواست “مساله” را حل کند و متاسفانه برای رسیدن به این هدف ازجنگ و کشتار خودداری نمی کردند.

مسلمانان باید یک چیز را بفهمند که ما مسلمان هستیم و کتاب ما قرآن است و قرآن کامل ترین کتاب الهی است که باید در کنار او جمع شویم. اسلام به طور کلّی مخالف ایجاد جنگ است و نه تنها مسلمانان را همچنین تمام انسان های جهان را در اختلافاتی که دارند به طور مکرر به صلح دعوت می کند. خدای متعال در  قرآن کریم در آیه 128 سوره النساء هم صراحتاً اعلام کرده است که “وَالصُّلْحُ خَيْرٌ”   یعنی صلح بهتر است.اگر  در تاریخ اسلام مطالعه ای بفرمائید متوجه خواهید شد که تمامی نبردهای که حضرت پیامبر (ص) در آن ها شرکت داشته از طرف مشرکین آغاز شد.

علاوه بر این البته یکی از اسباب جنگهای جهانی مذهبپرستی بود که در طول تاریخ دشمنان اسلام از این استفاده کرده و میان مسلمانان تفرقه ای انداختند که تا آنها از یکدیگر جدا شوند. اما نکته مهم اینجاست که دشمنان اسلام  با اینهمه قتل و غارت و تجاوز هرگز نتوانستند بر تمام مسلمانان غلبه کنند و کتاب خدا را از میان آنها بردارند.

امّا در جواب قسمت دوم این سؤال یعنی این که چرا بیشترین تجاوز در مساجد بالای شاگردان دختر وپسر از طرف علمای اهل سنت وجماعت است ، عرض می کنیم اگر اینچنین چیزها واقعیت دارد، سببش دوباره دوری از قران کریم است. شما کسی را تصور نمایید به کتاب خدا باور دارد و جز کتاب خدا چیزی یا کسی  را به خود حاکم قرار نمی دهد آیا ممکن است مرتکب چنین گناه باشد؟

بیایید دوباره امت باشیم. در کنار کتاب خدا-قران کریم متحد شویم. آنچه را که مذاهب، فرقها، رجال الدین از خودشان می گویند ترک کنیم و ببینیم خدای متعال چه می گوید. و تمام راه حل ها را طبق روش قرآن استنباط کنیم. در پناه الله باشیم.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید