دين وفطرت

آیا شرکت کردن در مجالس شراب جایز هست؟

آیا شرکت کردن در مجالس شراب جایز هست؟

نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی  و هر ماده ای که مانند شراب باشد و عقل انسان را از بین ببرد چه شراب باشد و چه شراب نباشد در تمام ادیان قبلی همچنین در دین مبین اسلام حرام است. در قرآن کریم آیات فراوانى وجود دارد که حرمت مشروبات الکلى را بیان  مى کند، و صریح ترین آنها این است:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ   (مائده 90-91)

“ای اهل ایمان، شراب و قمار و بت‌پرستی و تیرهای گروبندی همه اینها پلید و از عمل شیطان است، از آن البته دوری کنید تا رستگار شوید. شیطان قصد آن دارد که به وسیله شراب و قمار، میان شما عداوت و کینه بر انگیزد و شما را از ذکر خدا و نماز باز دارد، پس شما آیا از آن دست برمی‌دارید؟”

اگر با دقت به آیه فوق توجه فرمایید خواهید دید که  خداوند متعال نمی فرماید “شراب نخورید”، بلکه می فرماید ” فَاجْتَنِبُوهُ” یعنی ” دوری کنید”. نه تنها نوشیدن، همچنین نزدیک شدن به  مشروبات الکلى را نیز اجازه نمی دهد. بنابر این اگر بر سر سفره ای یا میزی شراب و امثال آن وجود دارد،  نشستن بر سر آن سفره جایز نیست.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید