دين وفطرت

اعتراف رابطه نامشروع قبل از ازدواج

عرض سلام خدمت کاربران محترم ” دین و فطرت” . یک مشکلی دارم امیدوارم کمک خواهید کرد.

من قبل از ازدواج با شوهرم با پسری دوست بودم و در آن زمان وظیفه شرعی خودم را نمی دانستم،  باین سبب من با پسران دوستی می کردم گرچه الان خیلی پشیمان هستم همچنین با او مقاربت جنسی داشتیم.  سالها بعد با اسلام آشنا شدم و فهمیدم که اینچنین کارها حرام است توبه کردم.

اکنون با مردی ازدواج کرده ام که مسلمان و متدین است و مرا خیلی دوست دارد.  اما او فکر می کند که قبل از او در زندگی من هرگز مردی دیگر نبوده است.  من نیز الان او را دوست دارم اما فکر می کنم نسبت به او ظلم می نمایم و دچار بحران روحی شده ام، گاهی عمیقا دلم میخواهد همه چیزها را اعتراف کنم چون عذاب وجدان وحشتناکی مرا گرفته است.

ولی می ترسم که اگر از گذشته ام مطلع  شود، مرا طلاق خواهد داد و حتی به سلامتی وی آسیبی می رسد. حالا خیلی نگران آن هستم ، نمی دانم چه کاری باید انجام دهم. لطفا مرا راهنامایی بکنید.

پاسخ:

علیکم السلام خواننده عزیز.

دین مبین اسلام همیشه برای پسران و دختران اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و جوانان نقش بسیار مهمی در تشکیل خانواده و جامعه اسلامی دارند. جوانان در آینده عهده دار می شوند و وظیفه تربیت نسل‌های آینده به عهده آنهاست. بی شک خانواده  از رابطه حقوقی بین زن و مرد تشکیل می شود و یکی از زیبایی های دین ما این است که رابطه زن و مرد را تنظیم می کند و در روابط نامتعادلی میان هر دو جنس اصرار دارد که در نگرش مراقب باشند. جوانان باید از ناموس خود محافظت کنند و از رابطه جنسی نامشروع پرهیز کنید. تعالیم انسان ساز اسلام، این نوع روابط را نهی می کند.

نکته دیگری که باید توجه شود این است که دین اسلام برای برچیدن این زمینه فساد به مؤمنان دستور می دهد که از عزت خانواده آینده  شان را محافظت کنند.  اسلام به روشنی نحوه رفتار زنان با مردان را بیان می کند و  به انسان می آموزد که چگونه با نامحرم رفتار کند. چون کسانی که قبل از ازدواج با اشخاص متنوع ارتباط داشتند بعد از ازدواج سوء ظن می نمایند که همسرش نیز مانند او، قبل از ازدواج با پسرهای متعددی ارتباط داشته و عفیف نیست و در نتیجه بی اعتمادی در خوانواده ایجاد می شود. دختران و پسران جوان باید در این امر مراقب باشند و بیشتر به این موضوع توجه کنند.

در مورد سوال شما، می توان گفت که از پرسشتان معلوم می شود که احساس پشیمانی می کنید و پشیمانید و حتی توبه نیز کرده اید. اگر واقعا توبه حقيقي كردید به هیچ وجه توصیه نمی شود که این مطلب را با همسر خود درمیان بگذارید. زیرا بحث در مورد این موضوع به احتمال قریب او را دچار تردید کند دنيايش خراب شود و می تواند در پایداری خانواده مشکل ایجاد کند.

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید