دين وفطرت

جشن گرفتن مولود به پیامبر (ع)  و اولادش در دین ما جایز هست؟

در زمان پیامبر یا در صدر اسلام چنین جشنی نداشته و در هیچ جایی تاریخ اسلامی وجود ندارد که اهل بیت پیامبر جشن مولود کرده باشند. ولی از تاریخ بعدی می بینیم که  فاطمی‌ها آن را اختراع کردند. اولین کسی که در مصر این جشن را به راه انداخت یکی از خلیفه های فاطمی در قرن چهارم بودند. با دستور خلیفه فاطمی شش مولود اختراع کردند. مولود پیامبر (ع)، مولود علی بن ابی طالب، مولود دخت پیامبر فاطمه زهراء و اولادشان حسن و حسین .

بعد از این در کشورهای دیگر مانند ایران، ترکیه، افغانستان، آذربایجان و دیگر در بین جوامع اسلامی با شوق خاصی تجلیل گرفتند و تا امروز ادامه یافته است.  علاوه بر این در روزهای مولود عبادتهای خاصی  مانند اجتماع نمودن برای ذکر کردن، یا صلوات فرستادن، روزه گرفتن و غیر را ایجاد کردند و مولودها را عملی مطلوب شریعت می شمارند.  حال آنکه  هیچ یک از این اعمال را رسول الله (ع) و سلف صالح انجام نداده اند.

مدعیان با تجلیل مولود زنده نگه داشتن یاد و خاطره پیامبر را واجب می شمارند ولی متاسفانه نمی خواهند بفهمند که فقط با برپای دستورات قران کریم می توانند خدا را خوشنود کرد چون خداوند عالم رضایت اش را در طاعتش قرار داده است نه در بدعت.

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید