دين وفطرت

وصیتی در باره تقسیم میراث

سوال:

“مادربزرگ ما قبل از فوت  وصیت کرده بود که خانه اش فروخته شود و میان  فرزندانش به طور مساوی تقسیم شود. به همین دلیل ، دختران و پسران سهام برابر از آن میراث دریافت  کردند. آیا چنین وصیتی صحیح است  و  میراث می تواند به طور مساوی تقسیم شود؟”

پاسخ:

چنین شکل وصیت در قرآن کریم وجود ندارد. بعضی افراد قبل از فوتشان، وصیت هایی می کنند که با قران کریم ضدیت دارد، نباید به چنین وصیتی عمل کرد. ما مقاله هایی درباره این موضوع در وب سایت خود داریم و  کسانی که می خواهند می توانند آن مقاله ها را  دریافت کنند و بخوانند.

متأسفانه ،معانی آیات قرآن کریم را تغییر کردند و مردم املاک خود را به برخی جاها صرف می نمایند .اما گفتنی است که دین ما چنین وصیتی را  قبول نمی کند.سهم الارث از وارث ها را خداوند متعال طی آیات قرآن مجید بیان فرموده است زیرا وراثت را خداوند متعال تعیین می کند. از لحظه ای که انسان از دنیا می رود ،تماس او با اموالش قطع می شود.

بنابراین ، وصیتی مانند ” خانه مرا بفروشید و قسمتی  از آن را به فلانی و قسمت دیگر  را به فلانی بدهید”   قابل قبول نیست. و چنین وصیتی را نباید انجام داد.  اگر شخصی هنگامی که در قید حیات بود املاکش را توزیع نکرده، این کار را نباید پس از مرگش انجام داد.  اینچنین وصیت ها لازم الاجرا نیست و حتی نباید قبل از مرگ چنین وصیتی کرد.

 

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید