دين وفطرت
کسانیکه تقلید کور کورانه میکنند باید متوجه باشند

کسانیکه تقلید کور کورانه میکنند باید متوجه باشند

کسانیکه تقلید کور کورانه میکنند باید متوجه باشند
و این را بدانند که در اسلام هیچ شبی بنام شب یلدا وجود ندارد

شب یلدا چه ربطی به مسلمانان دارد …؟

یلدا واژه ای است سریانی به معنای زایش وآن نام شب نخست زمستان وشب پایانی پاییز است، شب یلداو جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود یک سنت باستانی است و پیروان میترائیسم(خورشید پرستان) آن را از هزاران سال پیش در ایران ،مصر و.. برگزار می‌کردهاند،در این باور یلدا روز تولد خورشید و بعدها تولد میترا یا مهر است، مردمان با بیدار ماندن، طلوع خورشید و سپیده دم را انتظار می کشیدند تا خود شاهد دمیدن خورشید باشند و آن را ستایش کنند.
حال روی حرف من با کسانیست که خود را مسلمان میدانند و در تمام اعیادخرافی ادیان دیگر شرکت میکنند و کاری با کوروش پرستان و باستان پرستان ندارم.
پایبند بودن به دین اسلام بر دو عنصر بسیار مهم قرار گرفته است وآنهم :
۱-پذیرفتن واطاعت کردن از فرمایشات شارع .

۲-منکر شدن وکافر شدن به آئین وعقائد باطل ونادرست .

چرا باید در جشن یلدای خورشید پرستان ، در جشن نوروز زرتشتی ، در رسم خرافی سیزده بدر صفوی ،روز عشق(ولنتاین) مسیحیها یا تو کریسمس و….. شرکت کنیم.

مگر پیروان ادیان دیگر با تو عید قربان ورمضان را جشن میگیرند؟!!نه حداقل این رو میدانند که راه ما از هم جداست ،وقتی که اسلام را قبول کردی خداوند دو عید بسیار بزرگ رو به تو هدیه داد که دیگه در اعیادی که حتی نمیدونی ریشه وفلسفش چیست شرکت نکنی.
نگو من نیتم فقط شادی و دور هم جمع شدن هستش که خیلی دلیل خنده داراست، تو هر وقت بخوای میتونی این جمع را ایجاد کنی وشاد باشی وکسی هم مانع کار تو نیست.

 قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ الْمَدِینَةَ وَلَهُمْ یَوْمَانِ یَلْعَبُونَ فِیهِمَا ، فَقَالَ : مَا هَذَانِ الْیَوْمَانِ ؟ قَالُوا : کُنَّا نَلْعَبُ فِیهِمَا فِی الْجَاهِلِیَّةِ . فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : ( إِنَّ اللَّهَ قَدْ أَبْدَلَکُمْ بِهِمَا خَیْرًا مِنْهُمَا : یَوْمَ الْأَضْحَی ، وَیَوْمَ الْفِطْرِ )
زمانیکه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم وارد مدینه شدند مشاهده کردند أهل مدینه دو روز در سال را بعنوان عید اعلام کرده اند ودر آن جشن ومراسم برگزار می کنند که از آن پرسید وگفتند این روزی است که ما در آن جشن می گیریم

رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند : " پروردگار دو روز بهتری را برایتان قرار داده است وآنهم عید فطر وقربان است "

ان شاء الله روزی خواهد رسید که همه مسلمانان از هر شرک و بدعت و خرافاتی پاک خواهند شد.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید