دين وفطرت

آیا این درست است که همسران برخی از پیامبران خدا زناکار بوده و به آنها خیانت کردند؟

آیا این درست است که همسران برخی از  پیامبران خدا زناکار بوده و به آنها خیانت کردند؟ می گویند در این باره  در قرآن کریم آیه ای وجود دارد. اگر چنین است ، نظر شما در این باره چیست؟

موضوعی که شما به آن اشاره می کنید در آیه دهم  سوره تحریم است که در مذمت برخی از همسران پیامبران نازل شده است. در این آیه  خدای متعال به زنان پیامبرانش حضرت نوح و حضرت لوط اشاره کرده می فرماید:

“ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَاَتَ نُوحٍ وَامْرَاَتَ لُوطٍ کَانَتَا تَحْتَ عَبْدَینِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَینِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ یغْنِیا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَیئًا وَقِیلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ”

خداوند برای کسانی که کافر شده‌اند به همسر نوح و همسر لوط مثَل زده است، آن دو تحت سرپرستی دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولی به آن دو خیانت کردند و ارتباط با این دو (پیامبر) سودی به حالشان (در برابر عذاب الهی) نداشت، و به آنها گفته شد: وارد آتش شوید همراه کسانی که وارد می‌شوند”

همه ما داستان حضرت نوح را از قرآن کریم خواندیم و می دانیم که آن حضرت سالها مردم را به توحید فراخواند و به دین خدا دعوت کرد  ولی حتی همسرش در کنار کافران به خدا کفر ورزید و دین خدا را قبول نکردند.  گذشته از همسرش ، پسر او نیز رنگ محیط به خود گرفته و در میان مردم گمراه ، گمراه شده بود . همچنین همسر حضرت لوط نیز به  او ایمان نیاورده  است. گناه همسر نوح و  لوط، بدكاره بودن و خارج شدن از مسير عفّت نبوده است، بلكه  گناهانشان با دشمنان پيامبران همكاری می ‌كردند و اسرار خانه آن ها را به دشمن مي رساندند. و منظور از خیانت همین است. بنابراین، نمی توان همسران پیامبران را به صورت مطلق در زناکاری اتهام کرد. لذا واژه خیانت تنها به معنی زناکاری نیست.

 

 

 

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید