دين وفطرت

آیا زنی می تواند با برادر شوهرش زیر یک سقف زندگی کند؟

 

زنی که تازه ازدواج کرده است، آیا می تواند با برادر شوهرش که مجرد است زیر یک سقف زندگی کند؟ آیا از نظر دینی مشکلی وجود دارد؟

زنی که خواه تازه ازدواج کرده باشد خواه نکرده باشد برادر شوهر را خدای متعال برای وی نا محرم قرار داده است و همانطور که معلوم است محرم کسی است که ازدواج با او حرام می باشد. گاهی زنان با  برادر شوهر با هم معاشرت و خلوت  می کنند و گمان می کنند فامیل ها با هم محرم هستند، در حالی که حدود الاهی در همه موارد باید مراعات شود. ولی قران کریم به طور کامل محارم را مشخص نموده است که یکی از این آیات 31 سوره نور می باشد.  خدای متعال می فرماید:

وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلی‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

“و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینت های خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه‏های خود را تا گریبان فروگذارند و زینت های خود را آشکار نکنند، جز برای شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به آن ندارند، یا کودکانی که از شرمگاه زنان بی‏خبرند. و نیز چنان پای بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‏اند دانسته شود. ای مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید”

همچنین از رسول خدا (ص) در این مورد حدیثی وجود دارد که فرمودند:

“فَمَا مِنْ رَجُلٍ خَلَا بِامْرَأَةٍ إِلَّا كَانَ الشَّیطَانُ ثَالِثَهُمَا؛  “هیچ مردی با زن نامحرمی خلوت نمی‌كند، مگر اینكه شیطان سومین آنهاست”. یعنی تا آنها را آن گونه كه می‌تواند وسوسه كند و به فساد برانگیزد. چون خدای متعال جهان را برای انسانها بعنوان جای امتحان آفریده و برای اینکه زن و مرد مایل یکدیگر هستند در این صورت شیطان می تواند آنها را تحریک به گناه نماید.

 

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید