دين وفطرت

آیا میان پیامبران زن وجود دارد؟

سوال:

آیا میان پیامبران زن وجود دارد؟

پاسخ:

علیکم سلام.

همه پیامبران مرد بودند و یک زن نیز از طرف خداوند متعال به پیامبری انتخاب نشده است. البته این  نیز سببی وجود دارد. ابتدا به این آیه قرآن کریم توجه کنیم. در این باره قران کریم می فرماید:

وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ. بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ

“ما پيش از تو جز مرداني كه به آنها وحي مي‏كرديم نفرستاديم، اگر نمي‏دانيد از اهل اطلاع سؤ ال كنيد. از دلائل روشن و كتب و ما اين ذكر را بر تو نازل كرديم تا آنچه به سوي مردم نازل شده است براي آنها تبيين كني، شايد انديشه كنند. (نحل 43-44)”

از این آیه و آیات دیگر قرآن کریم نتیجه می گیریم که همه پیامبران مرد بودند. ولی تفاوت میان مردان و زنان در این مورد دلیل برترى مرد بر زن نیست،  چنانچه معلوم است پیامبری یک کار اجرایی است و این کار برای زنان دشوار است، زن نمى تواند بعضی  از کارهاى طاقت فرسا را به عهده بگیرد. از جهت دیگر، برای مقاومت در برابر کسانی که مخالف آیات خدا بودند  و پیشگیری از مشکلات موجود برای زن بسیار دشوار است.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید