دين وفطرت

آیا پیامبر بعد از بعثت لباس مخصوصی پوشید؟

آیا پیامبر بعد از بعثت لباس مخصوصی پوشید یا همانطور که قبلا می پوشید از همان لباسها استفاده می کرد؟

پاسخ:

با آن‌که جست‌وجو و تحقیق در منابع تاریخی بر ما آشکار می‌گرداند که حضرت محمد (ص) لباس مخصوصی نداشتند تا همه او را بشناسند یعنی لباس رسول خدا  از همان لباس اشخاصی  عادی بوده و هیچ فرقی نمی کرده و وقتی کسی برای اولین بار به ملاقات  وی  می آمد حضرت محمد (ص) را نمی شنا خت چون لباس پیامبری  نداشت و پیامبر  از همان لباس عرب های زمانش استفاده می کرد.

قران کریم در مورد لباس مسلمان می فرماید:

یا بَنی آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْکُمْ لِباساً یُواری سَوْآتِکُمْ وَ ریشاً وَ لِباسُ التَّقْوى ذلِکَ خَیْرٌ ذلِکَ مِنْ آیاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ( اعراف، ۲۶)

” ای فرزندان آدم! لباسی براي شما فرستادیم که اندام شما را می پوشاند و مایه زینت شماست اما لباس پرهیزگاری بهتر است! اینها( همه) از آیات خداست، تا متذکّر (نعمتهای او) شوند”

بنابر این در دین ما لباس مخصوصی برای روحانیون وجود ندارد. مهمترین چیز این است که مسلمان باید به دستوراتی آیه 30-31 سوره نور رعایت کند و این برای او کافی می باشد. خداوند در قرآن کریم به موضوع عفت برای زنان و مردان اشاره های مستقیم و مؤکدی فرموده است. زنان در برابر نامحرم باید تمام بدن خود را به غیر از گردی صورت به مقداری که در وضو لازم است و دست ها از نوک انگشتان تا مچ را بپوشانند، همچنین مردان نیز باید آنچنان لباس بپوشند که در معرض گناه قرار نگیرند.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید