دين وفطرت

حکم احادیث در مورد حرمت طلا و ابریشم برای مردان چیست؟

شما در سخنرانی هایتان فرمودید که  جواهرات طلا و ابریشم  برای مردان حرام نیست. اما ده ها حدیث در کتاهای حدیث از نام  پیامبر (ص) وجود دارد که فرموده اند که پوشیدن لباس ابریشم و زیور کردن آلات برای مردان حرام است.  پس حکم آن احادیث چیست؟

پاسخ:

اولاً عرض کنم به خدمت شما که ما منکر احادیث نبوی نیستیم و بی تردید  سخنان و احادیث رسول خدا (ص) را قبول داریم. اما  آن احادیثی را که مخالف روح قرآن است نباید قبول کرد. چون ما بعنوان مسلمان احادیث مغایر با روح قرآن را نمی توانیم به پیامبر(ص)  نسبت بدهیم.   مگر امکانپذیر هست که پیامبر کلمه ای مخالف قرآن گفته باشد؟ البته امکانپذیر نست.  بنابر این احادیثی که به نام پیامبر (ص) آمده است جعلی می باشد و ما نمی توانیم آنها را بپذیریم. همچنین با استناد  به آیه  33 سوره اعراف جواهرات طلا و ابریشم  را برای مردان نیز حلال می دانیم. در آیه کریمه خدای متعال می فرماید:

قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا خَالِصَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ كَذَلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ

بگو چه كسي زينت هاي الهي را كه براي بندگان خود آفريده و روزيهاي پاكيزه را حرام كرده است ؟ بگو اينها در زندگي دنيا براي كساني است كه ايمان آورده‏ اند (اگر چه ديگران نيز با آنها مشاركت دارند ولي) در قيامت خالص (براي مؤ منان) خواهد بود اينچنين آيات (خود) را براي كساني كه آگاهند شرح مي‏دهيم. (اعراف 33)

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید