دين وفطرت

حکم عقد شرعی در ازدواج با زن غیر مسلمان

سلام علیکم

می خواهم با زنی غیر مسلمان ازدواج کنم. آیا باید عقد دینی نیز داشته باشم؟ آیا نکاح  شرعی در ازدواج با زن غیر مسلمان واجب  است؟

پاسخ:

علیکم سلام

در دین ما مفهوم عقد دینی و یا عقد غیر دینی وجود ندارد. در ازدواج تنها شرط این است که ازدواج باید مطابق با احکامی باشد که خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده است. خدای متعال در کتاب خود می فرماید:

وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﴿نور 32 ﴾

“مردان و زنان بيهمسر را همسر دهيد و همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را، اگر فقير و تنگدست باشند خداوند آنان را از فضل خود بينياز مي‏سازد، خداوند واسع و آگاه است”

مهم این است که اعقد ازدواج  نباید مخفیانه باشد و باید عقد در میان چند نفر اعلام شود، یعنی  واجب هست که  در عقد شاهدان شرکت کنند  که تا مردم از این ازدواج خبردار باشند.

حتی در برخی از روایات آمده است که رسول الله (ص)  اعلام عقد را با دف زدن نیز جایز دانسته است.  بنابر این قوانین عقد  دولتی نیز  در صورتی که با این قوانین مطابقت داشته باشد جایز هست.

 

ازدواج با غیر مسلمان جایز هست!

 

ازدواج با غیر مسلمان

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید