دين وفطرت

در مورد ازدواج مرد مسلمان با زن غیر مسلمان

در مورد ازدواج مرد مسلمان با زن غیر مسلمان

پاسخ:

در جواب این سوال که آیا مرد مسلمان می تواند با زن مسیحی و یهودی ازدواج کند یا نه باید گفت که همه قوانین شریعی برگرفته از قوانین قران کریم  است. ماتاسفانه مذاهب در این مورد نیز از قران کریم جدا شدند و این ازدواج را مجاز نمی دانند. ولی مصدر دین ما از قران است و باید نگاه کنیم که قران کریم چه می فرماید. از کتاب خدا  به نظر می رسد ازدواج مرد مسلمان با زن غیر مسلمان کتابیه از نظر دینی  ممانعتی ندارد. چون خدای متعال در کتاب خود در این مورد می فرماید:

الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حِلٌّ لَكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلٌّ لَهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ وَمَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ ( مائده 5)

امروز چيزهاي پاكيزه براي شما حلال شد و (همچنين) غذاي اهل كتاب براي شما حلال است و غذاي شما براي آنها حلال مي‏باشد و (نيز) زنان پاكدامن از مسلمانان و زنان پاكدامن از اهل كتاب حلال هستند هنگامي كه مهر آنها را بپردازيد و پاكدامن باشيد نه زناكار و نه دوست پنهاني و نامشروع گيريد، و كسي كه انكار كند آنچه را بايد به آن ايمان بياورد اعمال او باطل و بياثر ميگردد و در سراي ديگر از زيانكاران خواهد بود.

بنابر این ازدواج با زن غیر مسلمان  کتابیه مشکلی ندارد. علاوه بر این خدای متعال در قران کریم همسران حضرت نوح (ع) و حضرت لوط (ع) را یاد می کند:  زن لوط در ظاهر همراه شوهرش  بوده است، ولی در قلبش  همراه کافران  بود و واقعا  در این مسئله یعنی ایمان به رسالت آن حضرت به وی خود خیانت می کرد.

در سوره تحریم می خوانیم:  ” ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِینَ کَفَرُوا اِمْرَأَةَ نُوحٍ وَاِمْرَأَةَ لُوطٍ کَانَتَا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَیْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ یُغْنِیَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَیْئًا وَقِیلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ ” (تحریم 10) یعنی: خداوند برای کسانی که کافر شده‏اند به همسر نوح و همسر لوط مثَل زده است، آن دو تحت سرپرستی دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولی به آن دو خیانت کردند و ارتباط با این دو (پیامبر) سودی به حالشان (در برابر عذاب الهی) نداشت، و به آنها گفته شد: «وارد آتش شوید همراه کسانی که وارد می‏شوند!»،  بنابر این حتی زنان پیامبران نیز وجود داشتند  که از دین آنها نبودند و خدای متعال به این نوع ازدواجها اجازه داده است.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید