دين وفطرت
دعا داریم تا دعا

دعا داریم تا دعا

دعا داریم تا دعا

آیا تا به حال توجه کردید در باره ی دعا کردن به یک دیگر می گوییم "التماس دعا دارم" منظور ما هم "برای ما دعا کنید" است نه "دعا بخوانید". در مسئله اجابت شدن یا نشدن دعا،  باید بدانیم مهم دعا کردن است، نه دعا خواندن! می گویند – "فلان دعا را بخوان حاجتت براورده می شود"، اما در اصل باید دانست که مهم  چیدن کلمات پشت سر نیست، بلکه کلمات را از ته قلب درآوردن است. اگر بپرسید، پس این همه دعاهای نقل شده بی اثر است؟ می گوییم بین خواندن ادعیه زیبا و دعا کردن از ته دل منافاتی ندارد. تنها شرط آن است که خود تان بفهمید چه می خوانید و آن را از ته دل در مقابل خداوند متعال به زبانتان بیاورید.

التماس دعا! 

نظریه ها

  • سلام علیکم

    چرا وقت سحر برای خیلی کارها از جمله دعا کردن و … سفارش و تاکید شده است؟ مگر این زمان چه خصوصیتی دارد؟ آیا انجام کارها در این زمان واقعا تاثیرگذار است؟

    • وعلیکم السلام

      ان شاالله پاسخ تان را به عنوان یک مقاله جداگانه خواهیم نوشت

  • سلام

    چرا وقتی باصطلاح در مورد نعمتی ناشکری یا شکایت می کنیم سریع اون نعمت از دستمون میره( انگار که خدا در کمین ماست تا بلافاصله بعد از ناشکری نعمت ازمون گرفته شود) ولی وقتی شکر نعمت بجا میاریم هیچ افزایشی در نعمات نمی بینیم ( اغلب ) که چه بسا اوضاعمان بدتر هم می شود؟

    کم شدن و یا از دست رفتن نعمت پس از ناسپاسی بیشتر نمایان است ولی افزایش نعمت پس از شکر معمولا دیده نمیشه، یا کمتر بچشم میاد

    • وعلیکم السلام

      اگر خداوند فقط به خاطر شکر نعمت را افزایش می داد، هیچ یکی از کفار نباید زنده می ماندند. و اگر در قبال ایمان و شکر فورا پاداش داده می شد، هر کس مؤمن و شاکرمی شد. خداوند می فرماید و استعينوا بالصبر و الصلوة

      صبور باشید. خداوند پشت پناهتان!

       

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید