دين وفطرت

ما که عرب نیستیم پس چرا در زبان عربی باید نمار بخوانیم؟

ما که عرب نیستیم پس چرا در زبان عربی باید نمار بخوانیم؟

پاسخ:

البته در قران کریم چنین امری وجود ندارد که حتما باید نماز در زبان عربی خوانده شود، و بی شک برای خدای متعال فرق میان زبانها وجود ندارد و خدای متعال تمام زبانهای که  انسان با آن دعا می کند او را می فهمد و زبان برای انسان است و زبان توانای برقراری ارتباط با دیگران است.

ولی وقتی تمام مسلمانان موظف به خواندن نماز در یک زبان می باشند زبان مشترک تحقق مي پذيرد و اين از عوامل وحدت بين مسلمين است که همه در يک هنگام و بسوی يک قبله و با زبان مشترک نماز می گذارند.

توصور کنید شما به کشوری رفتید که در آنچا مسلمانان در زبان خودشان نماز می خوانند و شما نیز به نماز جماعات ملحق می شوید چطور برابر با آنها نماز جماعت خواهید خواند که زبان آنها را بلد نیستید؟! ولی الان در تمام کشورهای جهان می توانید در نمازهای جمعه شرکت کنید و با باهم با مسلمانان جهان نماز بخوانید.

نماز در زبان واحد، وحدت بخش هست. یعنی اگر هر مسلمانی با هر زبان مادری که بخواهد، نماز بخواند، این وحدت و پیوستگی میان مسلمانان از میان می رود. بودن زبان واحد برای این فریضه الهی از اختلافات میان مسلمانان جلوگیری و دل های آن ها را به هم نزدیک می کند.

البته ما نماز را بخاطر این در زبان عربی نمی خوانیم که زبان عربی زبان مقدس است. نخیر، این فکر اشتباه است. در جهان همه زبانها در نزد خدای متعال یکسان است و هیچ قدسیتی خاصی وجود ندارد.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید