دين وفطرت
پرفسور بایندر پاسخ می دهد ( در باره خواب)

پرفسور بایندر پاسخ می دهد ( در باره خواب)

پرفسور بایندر پاسخ می دهد ( در باره خواب)

سوال: آیا به خوابی که می بینیم باید عمل کنیم؟

جواب: پیامبر صلی الله علیه وسلم چنین می فرماید:

رویا (خواب دیدن) به سه صورت است. اول، رویای صحیح است، که این رویاها مژده ی خداوند است. دوم، صحبت فرد با روحش، یعنی بدن با روح زمزمه کند. سوم، شیطان فرد را ناراحت کند. اگر فردی از شما خوابی دید که او را ناراحت کرد باید نماز بخواند و خوابش را برای کسی تعریف نکند. (مسلم، رویا6 2263)

حدیث دیگری از پیامبرصلی الله علیه و سلم چنین می فرماید:

اگر فردی از شما خواب خوبی ببیند بداند که از خداست. برای این خدا را حمد و شکر کند و خواب خود را تعریف کند. اگر خواب خوبی ندید بداند که از شیطان است؛ از شر آن به خدا پناه ببرد و برای کسی تعریف نکند؛ این خواب آسیبی به وی نمی رساند. (بخاری، رویا،3)

اگر خوابی دیدید که شما را خوشحال کرد، مژده است. اما بلافاصله تعبیر نمی شود. در تفسیرچنین روایت شده که، خواب حضرت یوسف علیه السلام پس از 40 ویا 80 سال تعبیر شد. از خوابهای بد نترسید و همان طور که در حدیث گفته شد به خدا پناه ببرید.

نظریه ها

  • سلام. فردی برای من خوابی دیده است میخواستم بدونم تعبیر خاصی داره؟
    * اون فرد در خواب دیده که برای من گریه بسیار می کند و از کسی که انجا حاضر است و بی تفاوت به قضیه، می پرسد که چه شده؟ او هم می گوید که فلانی (که بنده باشم) مرده است و بیننده خواب بسیار بی تابی و گریه می کند * ضمنا زمان خواب نیز قبل از ظهر می باشد.
    با تشکر

    • وعلیکم السلام
      خوابی که آشناتان راجع به شما دیده انشا الله خیر است. ما انجا باید بگوییم که مؤسسه ما تعبیر خواب نمی کند. پیروز و موفق باشید

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید